به گزارش ایرنا، پرویز رمضانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بتازگی افراد یا شرکتهایی از راه تماس تلفنی با مردم، اعلام می کنند که از سازمان بیمه سلامت یا اداره بیمه سلامت هستند و می توانند در قبال پرداخت مبلغی شهروندان را بیمه کنند.
وی اضافه کرد: این شرکت ها با استفاده ازعنوان 'بیمه سلامت' و سوء استفاده از بی اطلاعی شهروندان، ضمن ارائه چند فهرست مراکز درمانی طرف قرارداد و کارت و دفترچه بیمه در منزل شهروندان، مبالغی را از ایشان می گیرند.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر در باره آگاهی بیشتر مردم در این زمینه گفت: سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یکی از سازمانهای بیمه گر درمان پایه کشور، هرگز برای بیمه کردن افراد، از تماس تلفنی استفاده نمی کند و هر گونه فراخوان عمومی را از راه اطلاعیه در رسانه های جمعی به اطلاع مردم می رساند.
وی افزود: همچنین ثبت نام از افراد فاقد بیمه درمان پایه متقاضی دریافت این بیمه، از راه سامانه الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران به نشانیwww.bimehsalamat.ir انجام می شود.
رمضانی افزود: شهروندان توجه کنند در تماس های تلفنی، تماس گیرنده اعلام می کند 'دولت برای بیمه شدن آنها مبلغی را پرداخته و آنها به طور اجبار باید ما به التفاوت این مبالغ را به فرد مراجعه کننده به درب منزل و یا شرکت تماس گیرنده بپردازند' که این کار غیر قانونی و دروغ است.
وی یادآور شد: در تماسهای تلفنی وقتی شهروندان اعلام می کنند که بیمه درمان پایه دارند و نیازی به خرید مجدد آن را نیست، تماس گیرنده سودجو و جعلی ممکن است تهدید کند که در صورت پرداخت نکردن مبلغ، دفتر بیمه درمان شهروندان را باطل می کند که این ادعا خلاف واقع است، زیرا هیچ فرد یا شرکتی نمی تواند بیمه درمان پایه و یا دفاتر درمانی شهروندان را باطل کند و مردم نگران این موضوع نباشند.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.