به گزارش ایرنا، عبدالمجید مصلح روز چهارشنبه در نخستین همایش ملی دانشگاه سبز در دانشگاه خلیج فارس بوشهر افزود: شمار اعضای هیات علمی این دانشگاه هم اکنون 231 نفر است و در دولت یازدهم رشد 100درصدی پذیرش روزانه دانشجو را تجربه کردیم.
وی با اشاره به اینکه طرح‌های پژوهشی دانشگاه در دولت تدبیر و امید در مقایسه با قبل از آن از هشت طرح به 30طرح رسیده است بیان کرد: فضای آموزشی دانشگاه خلیج فارس بوشهر در نیز در سه دسال اخیر 31 درصد افزایش یافته است.
مصلح یادآور شذ: 54 درصد رشته‌های دانشگاه خلیج فارس در مقطع کارشناسی، 33 درصد رشته‌ها در مقطع کارشناسی ارشد و مابقی آن در مقطع های دکتری و کاردانی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود استان بوشهر را استانی با ظرفیت بالا دانست و گفت: همجواری با خلیج فارس، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی و نیروگاه اتمی از جمله ظرفیت های استان بوشهر است.
مصلح با بیان اینکه فعالیت بیش از 35 درصد مردم استان بوشهر در زمینه صید و صیادی فعالیت می‌کنند گفت: استان بوشهر بوشهر رتبه نخست بسته‌بندی خرما در کشور با 30 واحد بسته‌بندی و صنایع تبدیلی را داراست.
مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت نیز در این همایش با اشاره به راهبردهای اساسی بهینه سازی مصرف انرژی در بخش ساختمان و مسکن گفت: حمایت از اجرای طرح برچسب انرژی ساختمان، نصب پنجره دوجداره، عایق‌کاری کامل جدارها، سیستم کنترلی باید در ساختمان‌ها رعایت شود تا میزان مصرف انرژی کاهش یابد.
علی وکیلی با بیان اینکه مصرف انرژی سوخت گاز در ایران بیش از کشورهای دیگر است بیان کرد: همه کشورهای اتحادیه اروپا و یا کشور بیش از یک میلیارد نفری چین به اندازه کشور ما مصرف گاز ندارند.
وکیلی تاکید کرد: علاوه بر اینکه باید مصرف انرژی در دانشگاهها بهینه کنیم، به فکر بهینه‌سازی مصرف انرژی و اصلاح آن در سراسر کشور باشیم.
وی با اشاره به موقعیت ایران در تولید ناخالص داخلی و مصرف انرژی بیان کرد: 1.9 درصد مصرف انرژی جهان در ایران است، این در حالی است که ما به اندازه مصرف خود، تولید نداریم.
7212/6043**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.