400 هکتار از مراتع و درختان منطقه خاییز تنگستان طعمه حریق شد

فرماندار تنگستان با اشاره به آتش سوزی در 400 هکتار از مراتع و درختان این شهرستان، گفت: تیم مدیریت بحران استان و شهرستان از ابتدای بروز حادثه در منطقه حاضر شده و با برنامه ریزی لازم و سازماندهی نیروهای امدادی و مردمی اقدامات مناسب برای اطفا حریق صورت گرفت.

به گزارش جماران، عبدالحسن رفیعی پور در خصوص جزئیات آتش سوزی در منطقه حفاظت شده خاییز اظهار داشت: با کمک  نیروهای امدادی و مردمی در روز روزهای دوشنبه  تا چهارشنبه اقدامات لازم برای مهار آتش سوزی انجام شد.

وی گفت: منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، سپاه و بسیج، تشکل های مردم نهاد، نیروهای مردمی شهرستان و شهرستان های همجوار و همچنین شوراها و دهیاری های منطقه خاییز  در مهار این آتش سوزی کمک کردند که جای تقدیر و تشکر از اقدامات ایثارگرانه همه این نیروها دارد.

رفیعی پور تصریح کرد: با همکاری هلال احمر یک سورتی پرواز با بالگرد این شرکت جهت هلی برد نیروها به ارتفاعات مهار آتش سوزی انتقال داده شدند که به علت ناهمواری منطقه قادر به  پیاده نمودن نیروها نگردید و نیروهای امدادی بصورت پیاده به ارتفاعات اعزام و کار اطفا حریق را انجام دادند.

وی بیان کرد: تاکنون برآورد اولیه نشان می دهد حدود ۴۰۰ هکتار از مراتع و درختان منطقه خاییز در پی آتش سوزی بعد از ظهر روز دوشنبه تا چهارشنبه طعمه حریق شده است.

وی عنوان کرد: صعب العبور و صخره‌ای و پرتگاه بودن محل آتش سوزی و وزش باد باعث کند شدن مهار آن شد که با تلاش و ایثار نیروهای امدادی و مردمی اطفا حریق به خوبی صورت گرفت.

فرماندار تنگستان افزود: تیم مدیریت بحران استان و شهرستان از ابتدای بروز حادثه در منطقه حاضر شده و با برنامه ریزی لازم و سازماندهی نیروهای امدادی و مردمی اقدامات مناسب برای اطفا حریق صورت گرفت.

وی بیان داشت: دوستداران محیط زیست، نگران وقوع آتش سوزی در مراتع و  جنگل ها  هستند زیرا بارندگی های خوب امسال،  موجب رویش قابل توجهی گیاه  شده که با آغاز فصل گرما و در صورت رعایت نکردن، احتمال وقوع آتش افزایش می یابد و عوامل بروز حادثه باید شناسایی و تحویل مقامات قضایی شوند.

رفیعی پور یادآور شد: از همه مردم می خواهیم در زمان حضور در طبیعت از روشن کردن آتش در نواحی جنگلی و مراتع خودداری کرده و در صورت ایجاد آتش برای موارد ضروری ، باید از خاموش شدن آتش ایجاد شده، اطمینان حاصل کنند تا دیگر شاهد چنین حوادث ناگواری برای طبیعت زیبای شهرستان نباشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.