محمدحسین داریونی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در فرمانداری این شهرستان افزود: بیماری کرونا به عنوان یک فرصت باعث شد که چارچوب مشخص‌تری برای عرضه کالای تنظیم بازار در نظر گرفته شود و  برای نخستین بار سهمیه برنج به کسانی که مستحق بودند تعلق گرفت.

وی اظهارداشت: بازنشستگان، نهادهای حمایتی، کارگران، ملوانان و دیگر اقشار آسیب پذیر متاثر از کرونا از گروه‌هایی بودند که  برنج دریافت کردند.

وی گفت: در اجرای منویات  رهبرمعظم انقلاب ، بخشی از سهمیه برنج شهرستان با همکاری و مساعدت خیرین به طرح مواسات اختصاص یافت و بین نیازمندان بصورت رایگان توزیع شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه افزود: در بازرسی صورت گرفته برخی مغازه‌ها اقدام به فروش برنج دولتی کرده بودند که در این ارتباط ۱۵ پرونده تشکیل و برخورد با آنان شد.

وی ادامه داد: این اداره  تعیین کننده قیمت برخی کالاها که شرکت‌های تولیدکننده آن  در شهرستان ما حضور ندارند، نیست و در مرکز کشور تصویب می‌شود.

وی در خصوص گران شدن برنج خارجی در بازار گناوه  گفت: هر کیسه ۱۰ کیلوگرمی برنج در دیگر نقاط استان مانند گناوه ۱۳۰ تا ۱۳۵ هزار تومان است و احتکاری در این زمینه وجود نداشته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه افزود: باتوجه به اینکه قریب به دوماه شناورها به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تردد دریایی نداشته‌اند برنج وارد این بندر نشده است

وی  با اشاره به اینکه اداره صمت این شهرستان  ۵ نیرو و یک بازرس دارد، افزود: نظارت بر ۶ هزار صنف با این تعداد نیرو  بسیار دشوار و انتظار همکاری و یاری اصحاب رسانه به عنوان بازرس افتخاری هستیم.

داریونی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۹۳ فقره گشت مشترک با همکاری دستگاه‌های مرتبط از صنوف انجام که  به ارزش ۱۲۸ میلیون ریال پرونده برای متخلفان در نظر گرفته شد.

وی افزود: بازرسان این اداره نیز ۱۳۷ پرونده به ارزش ۳۱۲ میلیون ریال تشکیل دادند و به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی و ارسال شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه یادآورشد:  ۲۵۶ اخطاریه  به واحدهای صنفی ارایه که تاکنون  ۷۵ واحد تعطیل شده است.

وی برخورد با  ۱۸ فروشگاه کالای بهداشتی به علت گران‌فروشی و درج نکردن قیمت و  ۱۶ نانوایی متخلف را از دیگر عملکرد این اداره عنوان کرد.

شهرستان تجاری گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.