اسکندر پاسالار روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد:  سال گذشته ۱۶ هزار و ۳۵۵ نوزاد در این استان متولد شد که این میزان نسبت به ۱۹ هزار و ۶۹۴ تولد نوزاد در سال ۹۷، ۱۷ درصد کاهش نشان می‌دهد. 

وی افزود: همچنین آمار فوت و مرگ و میر در سال گذشته چهار هزار و ۴۸۰ نفر است که نسب به شمار چهار هزار و ۱۶۲ نفر ثبت شده در سال ۹۷، حدود ۷.۶ درصد افزایش داشته‌است.

پاسالار بیان کرد: ادامه روند کاهش تولد و افزایش بیش از ۷ درصدی مرگ و میر در استان بوشهر زنگ خطری برای جمعیت این استان به شمار می‌رود.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به اسامی منتخب نوزادان در سال گذشته گفت: از این شمار تولد هشت هزار و ۵۴۲  نوزاد پسر و هفت هزار و ۸۱۳  نوزاد دختر هستند که نام‌های محمد، حسین، علی، امیرعلی و علیرضا به ترتیب پنج نام منتخب نوزادان پسر و نام‌های فاطمه، زهرا، زینب، رقیه و حلما به ترتیب پنج نام منتخب نوزادان دختر در استان در سال گذشته‌است.

پاسالار ادامه داد: همچنین از مجموع فوتی‌های استان بوشهر در سال گذشته ۲ هزار و ۵۴۱ نفر مرد و یکهزار و ۹۱۹ نفر زن بوده‌اند که بهار، تابستان و پاییز فصل افزایش مرگ و میر در استان بوشهر بود اما در زمستان کاهش ۲.۶ درصدی آمار فوتی را شاهد بودیم.

وی درباره کارت هوشمند ملی گفت: از ابتدای پروژه کارت هوشمند ملی تا پایان سال ۹۸ با گرفتن ۷۳۰ هزار و ۴۲۲ درخواست ۹۴.۲۳ درصد از جامعه هدف تحت پوشش قرار گرفت و ۴۴ هزار و ۷۰۵ نفر از واجدان شرایط استان بوشهر هنوز برای دریافت کارت هوشمند ملی خود اقدامی نکرده‌اند که امید می‌رود هرچه زودتر نسبت به ارائه درخواست اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ادامه داد: تاکنون ۶۱۱ هزار و ۳۶۳ کارت هوشمند ملی برای بوشهری‌ها صادر شده‌است که از این شمار یکهزارو ۳۲۱ نفر برای دریافت کارت خود به ثبت احوال مراجعه نکرده اما مابقی کارت‌ها تحویل صاحبان آنها شده است.

پاسالار اظهارداشت: استان بوشهر در گرفتن درخواست کارت هوشمند ملی، تحویل کارت و کنترل و نظارت کیفی رتبه دوم کشور را کسب کرده‌است. 

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و محدودیت هایی که ایجاد شده‌است بیان کرد: تصمیم‌گیری برای پوشش افراد باقیمانده در شرایط کنونی قدری مشکل است که می‌طلبد اعضا با بررسی و کارشناسی دقیق شرایطی را ایجاد کنند تا ضمن اتمام پروژه در نیمه نخست امسال، خطری متقاضیان و همکاران را تهدید نکند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر رعایت راهبردهای بهداشتی برای کاهش شیوع ویروس کرونا در ادارات ثبت احوال استان را مطلوب عنوان کرد و افزود: بخشی از خدمات ثبت احوال به دفاتر پیشخوان واگذار شده‌است لذا ضمن هماهنگی با مسئولان و کاربران دفاتر، ترتیبی اتخاذ شود تا متقاضیان دریافت خدمات ثبت احوال کمترین معطلی را در دفاتر داشته باشند.

وی اضافه کرد: محیط‌های دفاتر به دلیل فضای کم و ازدحام جمعیت یکی از مکان‌های مهم و قابل توجه در بحث شیوع ویروس کرونا است که اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود می‌تواند مشکلات زیادی را برای جامعه ایجاد کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.