«اکبر حشمتی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: از این تعداد نوزاد متولد شده،‌ یک هزار و 848 مورد را پسران و هزار و 694 نوزاد دیگر نیز دختر هستند.
وی ادامه داد: سه هزار و 238 واقعه تولد در شهر ساوه و 304 تولد دیگر نیز در روستاهای تابعه این شهرستان به وقوع پیوست.
وی اظهار داشت: در مدت مشابه پارسال (تا پایان بهمن) همان سال، سه هزار و 904 نوزاد در شهرستان ساوه متولد شدند که از این تعداد 2 هزار و سه نوزاد پسر و یک هزار و 901 نوزاد نیز دارای جنسیت دختر بوده اند.
حشمتی ادامه داد: از ابتدا تا پایان بهمن امسال نیز، 937 واقعه وفات نیز در شهرستان ساوه به ثبت رسیده است که 532 نفر از فوت شدگان دارای جنسیت مرد و 405 تن دیگر زن بوده اند.
به گفته این مسئول، 699 واقعه فوت در حوزه شهری و 238 واقعه نیز در حوزه روستایی به ثبت رسیده است.
رئیس اداره ثبت احوال ساوه اظهار داشت: شمار فوت شدگان 11 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با یک هزار و 9نفر، 72 مورد کمتر است.
حشمتی در خصوص فراوانی نام ها در شهرستان ساوه افزود: فاطمه، حلما و زهرا برای دختران و نام هایی چون امیرعلی،‌ امیرحسین و علی نیز برای نوزادان پسر بیشترین انتخاب را داشته اند.
وی در مورد صدور کارت های هوشمند ملی نیز گفت: از آغاز اجرای طرح هوشمند سازی کارت ملی تاکنون، 159 هزار و 379 فقره کارت ملی هوشمند صادر شده است.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان ساوه افزود: این اداره به همراه هشت دفتر پستی در زمینه صدور کارت های ملی هوشمند، ارائه خدمات لازم را بر عهده دارد.
شهرستان ساوه دارای 285 هزار نفر جمعیت است که افزون بر 72 هزار تن را جوانان تشکیل می دهند.
6539/9921/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.