علی سملیان روز یکشنبه در این رابطه گفت: استان بوشهر در راستای ارتباط دهی به روستاها و مناطق کمتر توسعه‌یافته، از جایگاه خوبی برخوردار است و همچنین همه شهرهای استان زیر پوشش تلفن همراه نسل سوم و چهارم قرار دارند.

وی بیان کرد: استان بوشهر در شاخص فناوری اطلاعات با دستیابی به امتیاز ۶.۵۲ دارای رتبه نهم و بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

سملیان با ارائه گزارشی درباره تعهد اپراتورها از وضعیت پوشش تلفن همراه در شهرها، روستاها و جاده‌ها همچنین میزان تحقق تعهدهای پوششی اپراتورهای ثابت و سیار در استان بوشهر، اظهار کرد: با اجرای طرح های خدمات اجباری روستایی (یو.اس.اُ) ۹۹ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان دارای پوشش ارتباطی شدند.

وی ادامه داد: توسعه خدمات در روستاهای استان باید بر اساس نیاز هر روستا باشد و زیرساخت‌های  ایجاد شده برای ایجاد اشتغال مورد توجه قرار گیرد و خدماتی ارائه شود که باعث کاهش ترافیک شهری و مهاجرت معکوس شود.

سملیان تصریح کرد: در سال گذشته ارتقای وضعیت آنتن دهی پوشش تلفن همراه و برطرف کردن مشکلات ارتباطی شهری و روستایی در استان به خوبی انجام شده و در همین راستا زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات الکترونیکی و تولید محتوای بومی از سوی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ایجاد شده است.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی نیز باید تلاش کنند با استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده در بخش زیرساخت شبکه و خدمات به گونه‌ای عمل کنند تا در شرایط کنونی مراجعه حضوری مردم به اداره‌ها و مراکز خدماتی دولتی را کاهش دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.