علی مقاتلی روز دوشنبه در این رابطه افزود: ظرفیت در نظر گرفته شده برای شهر جدید عالیشهر در مجموع دو هزار۲۵۰ واحد است که  باتوجه به تاخیر صورت گرفته به دلیل شیوع ویروس کرونا پس از تشکیل پرونده به صورت فیزیکی متقاضیان به بانک مسکن معرفی خواهند شد.

وی بیان کرد: از مجموع این واحدها با مشارکت شش مشاور ۳۵۰ واحد طراحی نهایی را سپری می‌کند و نقشه ۲۰۰ واحد دیگر در مرحله تکمیل است که بزودی فراخوان جهت انتخاب پیمانکار برگزار و تا پایان خرداد ماه سال جاری عملیات اجرایی ۳۵۰ واحد از این طرح اجرایی می‌شود.

مقاتلی ادامه داد: در صورت وجود متقاضی مابقی واحدها نیز تا سطح سقف تعیین شده از طریق انتخاب سازنده نسبت به احداث آنها اقدام می‌شود.

وی همچنین  از اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرجدید شهرستان عسلویه خبر داد و افزود: در دومین مرحله از ثبت نام یکهزار سهمیه اعلام شد که در صورت وجود متقاضی در این شهر جدید تا پایان شهریور ماه عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

مقاتلی بیان کرد: پیرو امضا تفاهم نامه ما بین وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی جهت کاهش هرچه بیشتر قیمت تمام شده مسکن در طرح اقدام ملی مسکن از  شهرداری شهر جدید عالیشهر درخواست داریم هنگام صدور پروانه ساخت تخفیف ۵۰ درصدی و همچنین تقسیط نرخ عوارض طی دو سال  جهت تسریع در امور مربوطه را لحاظ کند.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امر مسکن، همچنین صدور پروانه، فراهم سازی زمینه ساخت و پرداخت تسهیلات مصوب که از ارکان اصلی اجرایی شدن این طرح هستند، همکاری کامل و همه جانبه داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.