محمود رضایی، چهارشنبه در نشست شورای مسکن استان فارس در شیراز، طرح اقدام ملی مسکن را مهم توصیف و بیان کرد: در مسیر اجرای این طرح لازم است که اقداماتی همچون تامین زمین، صدور پروانه، فراهم‌سازی زمینه ساخت و پرداخت تسهیلات مصوب که از ارکان اصلی اجرایی شدن این طرح محسوب می‌شوند با همکاری کامل و همه جانبه به سرعت انجام شود.

او ادامه داد: پیرو امضای تفاهم‌نامه بین وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی برای کاهش هرچه بیشتر قیمت تمام شده مسکن، در این طرح مقرر شد تا شهرداری‌ها هنگام صدور پروانه ساخت تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی را لحاظ کنند.
وی اظهار داشت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، بانک مسکن، تسهیلاتی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به متقاضیانی که واجد شرایط شناخته شوند، پرداخت خواهد کرد.
رضایی افزود: از آنجا که موضوع تامین آب آشامیدنی از مباحث مهم و کلیدی پس از تکمیل چنین طرح‌هایی است، ضرورت دارد که شرکت‌های آب منطقه‌ای و آبفای فارس، موضوع تامین آب پروژه‌های تعریف شده در طرح اقدام ملی را در دستور کار قرار دهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اضافه کرد: همچنین با هماهنگی‌های انجام شده، سهمیه‌ای از ذخیره سد درودزن برای تامین آب مصرفی این مناطق در نظر گرفته شده و امیدواریم در آینده نزدیک با افتتاح خطوط آبرسانی جدید، آب مورد نیاز شهرک‌های مد نظر نیز تامین شود.
رضایی، با تاکید بر لزوم توجه ویژه به کیفیت ساخت و اجرای پروژه‌های مسکونی از جمله طرح اقدام ملی مسکن، بیان داشت: می‌توان از ظرفیت و قابلیت‌های سازمان نظام مهندسی در پیشبرد این طرح و تضمین موفقیت آن در موضوع کیفیت ساخت و سازها بهره برد.
او گفت: نظام مهندسی می‌تواند علاوه بر همکاری در زمینه نظارت و کنترل کیفیت، زمینه ایجاد اشتغال برای مهندسان رشته‌های هفت گانه عضو این سازمان را نیز فراهم کند تا در مراحل اجرای پروژه نیز افراد ذیصلاح و مجرب انتخاب شوند و در مراحل پیشبرد آن همکاری کنند.
وی اظهار داشت: برای اطمینان خاطر متقاضیان در خصوص هزینه‌های ساخت و اجرای این پروژه، کمیته‌هایی مشخص شده تا در اسرع وقت با نیازسنجی و پردازش اطلاعات موجود، قیمت نهایی هر متر مربع ساخت را برآورد کنند و این اطمینان به متقاضیان داده شود که طرح اقدام ملی مسکن با هزینه‌های معقول و منطقی ساخته خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، در مورد ظرفیت پیش‌بینی شده برای سکونت متقاضیان در این طرح نیز گفت: طبق تقسیمات و پیش‌بینی‌های صورت گرفته، در مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور ساخته خواهد شد که از این تعداد حدود ۵۰ هزار واحد متعلق به استان فارس است که ۲۱ هزار واحد آن در شهر جدید صدرا احداث خواهد شد.
رضایی بیان کرد: بخش عمده زمین مورد نیاز برای ساخت واحدهای پیش‌بینی شده در طرح اقدام ملی در سایر شهرها تامین شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.