به گزارش خبرنگار مهر، شمس الله ملازاده ظهر یکشنبه در نشست معارفه مدیر خدمات حمایتی بخش کشاورزی استان بوشهر در سالن جهاد کشاورزی بوشهر اظهار داشت: در زمان حاضر این شرکت اقدام به تهیه و تولید ۲ میلیون و ۸۸۰ هزار تن انواع کودهای فسفاته، ازته و پتاسه موردنیاز بخش کشاورزی تأمین‌شده است.

وی تصریح کرد: از این میزان کود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع کودهای اوره و ۶۸۰ هزار تن انواع کودهای فسفاته و پتاسه است که تهیه و مشکلی در خصوص تأمین به‌موقع این نهاده‌ها در کشور وجود ندارد.

معاون فنی و کنترل کیفی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی افزود: در زمان حاضر ۸۵ درصد کودهای توزیعی در کشور از منابع و شرکت‌های داخلی تأمین و تنها ۱۵ درصد وارد می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی و مناقصه‌های انجام‌شده تلاش می‌شود آرام‌آرام این میزان واردات نیز از منابع داخلی کشور تأمین شود.

ملازاده یادآور شد: در زمان حاضر هزار و ۵۰۰ تن بذر برنج تأمین‌شده و سال آینده ۲ هزار تن بذر برنج موردنیاز کشاورزان تأمین می‌شود.

معاون فنی و کنترل کیفی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: همچنین ۱۰ هزار تن انواع بذرهای گندم و جو و ۳۵۰ تن انواع بذرهای دانه‌های روغنی نیز تأمین‌شده است.

وی ادامه داد: تأمین ماشین‌آلات موردنیاز بخش کشاورزی ازجمله دیگر خدمات شرکت خدمات حمایتی بخش کشاورزی است که با شرکت‌های معتبر داخلی بر اساس قیمت‌های مصوب قرارداد منعقد و امکان تأمین ابزار لازم و خدمات پس از فروش برای کشاورزان تأمین‌شده است.

ملازاده گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا تلاش شده کود و سایر نهاده‌های کشاورزی موردنیاز کشاورزان به‌موقع تأمین و در اختیار آن‌ها قرار گیرد بر همین اساس روزانه ۱۰ هزار تن کود بدون مشکل در کشور تأمین و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی به کشاورزان اطمینان داد شرکت خدمات حمایتی بخش کشاورزی تمام عزم خود را برای تأمین به‌موقع و باکیفیت کود به کار بستند و هیچ نگرانی در این بخش وجود ندارد.

در پایان این جلسه از خدمات عبدالحسین موسوی فرد مدیر سابق خدمات حمایتی استان بوشهر تقدیر و شاپور رضایی به سمت مدیر خدمات حمایتی بخش کشاورزی استان بوشهر منصوب شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.