غلامرضا مهرجو روز یکشنبه در نشست شورای حفاظت منابع آب این شهرستان افزود: اولویت اصلی باید تامین آب شرب مردم باشد و همه باید تلاش کنیم  بویژه در تابستان که پیک مصرف است مردم با کمبود آب مواجه نشوند.

وی اظهارداشت: با توجه به شرایط خاص اقلیمی شهرستان گناوه که به عنوان تنها شهرستان استان همه منابع آب آن از خارج از استان تامین می‌شود باید قوانین و مقررات در حوزه آب سخت‌گیرانه و محکم‌تر اجرا شود تا بتوان مصرف را بخوبی مدیریت کرد.

مهرجو ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط و متولی حوزه آب در شهرستان گناوه در برخورد با متخلفان سیاست‌های پیشگیرانه داشته باشند و در یک برنامه زمانبندی شده اقدام‌های موثری را انجام دهند.

فرماندار گناوه گفت: یکی از رسالت‌های اصلی همه مدیران دستگاه‌های اجرایی صیانت از منابع ملی کشور است که ضمن استفاده بهینه از این منابع، سهم نسل‌های آینده نیز حفاظت و نگهداری  و از تخریب این منابع پرهیز شود.
مهرجو یادآور شد: برای استفاده بهینه از منابع آب در بخش کشاورزی با پیگیری‌های استاندار بوشهر تلاش‌های خوبی در استان صورت گرفته و حرکت به سمت استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین با سرعت بسیار خوبی در دست اجرا است.
فرماندار گناوه گفت: به موازات استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین و استفاده بهینه از منابع آب در حوزه کشاورزی، کاهش مصرف نیز به عنوان گام موثر دیگری در استان آغاز شده‌است.
فرماندار گناوه خاطر نشان کرد:
وی افزود:  در کنار مدیریت منابع آب و حرکت به سمت مصرف بهینه و درست، باید دستگاه‌ها متولی میزان تخلفات را در این حوزه به حداقل ممکن برسانند و به سمتی سوق داده نشود  که تخلف یک امر عادی تلقی شود.
مهرجو  با اشاره به اینکه در مقابله با کرونا هنوز به مرحله کنترل نرسیده‌ایم و همچنان در مرحله مدیریت این ویروس هستیم افزود: براساس مصوبه  ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، برخی از صنوف مشروط بر رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی شده اما به معنی عادی شدن شرایط نیست و باید کماکان توصیه های بهداشتی مدنظر قرار گیرد.

وی  با تقدیر از همراهی و همکاری مردم و اصناف شهرستان با ستاد مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: با توجه به ازدیاد ترددها در سطح شهر با بازگشایی بازار و اصناف و ورود مسافر از  استان‌های دیگر  به همراهی و همکاری همه جانبه و جدی مردم برای پیشگیری از شیوع و  پیک دوم این بیماری نیاز است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از مناطق گرمسیری و آب شرب مصرفی مردم آن از سدکوثر تامین می‌شود.

تخصیص آب به طرح‌های اقتصادی مجوزدار شهرستان گناوه اجرایی شود . فرماندار گناوه گفت: تخصیص آب طرح‌های اقتصادی مجوز دار شهرستان گناوه اجرایی شود و به گونه‌ای نباشد که آب مصرفی این طرح‌ها از سرانه آب شرب کم شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.