آنان روز یکشنبه در تماس با خبرنگار ایرنا در شهرستان دیر اعلام داشتند: پس از راه‌اندازی بیمارستان این شهرستان در سال ۹۶ هنوز بخش‌های زایشگاه و سونوگرافی این بیمارستان راه اندازی نشده‌است و زنان زائو و بیماران برای انجام زایمان و سونوگرافی باید به شهرستان‌های همجوار مسافرت کنند.

یکی ازاهالی شهر دیر گفت: پیگیری‌های مردمی برای در این زمینه نیز با وعده‌های مکرر و بی سرانجام مسئولان مبنی بر راه‌اندازی زایشگاه بیمارستان به این ماه و آن ماه موکول می‌شود.
بهروز حقیقت افزود: در زمان حاضر سه سال از راه‌اندازی بیمارستان در این شهرستان می‌گذرد اما این مرکز درمانی زایشگاه و سونوگرافی ندارد و مردم به ناچار باید هزینه‌ها و وقت گزافی برای عزیمت به شهرستان‌های همجوار پرداخت  و تلف کنند.

وی گفت: از طرف دیگر نوزادانی که در بیمارستان های همجوار متولد می‌شوند در شناسنامه آنان محل تولد زایشگاه دیگر شهرستان‌ها ثبت می‌شود.

یکی دیگر از اهالی شهر دیر گفت: یکی از مشکلات مردم این شهر نبود سونوگرافی در بیمارستان و حتی در مطب‌های خصوصی است که راه‌اندازی این بخش می‌تواند هم مشکلات مردم را برطرف کند و هم به بیمارستان و پزشکان درآمدزایی داشته باشد.

مریم احمدی افزود: مردم بویژه زنان باردار برای انجام یک سونوگرافی ساده باید به شهرستان‌ های همجوار بروند و هزینه‌های زیادی پرداخت کنند.

وی گفت: این درحالی است که دستگاه سونوگرافی بیمارستان دیر چند سال است خاک می‌خورد و به دلیل نبود متخصص سونوگرافی بدون استفاده مانده‌است.

فرماندار دیر گفت: راه‌اندازی زایشگاه و سونوگرافی بیمارستان یکی از خواسته‌های اصلی مردم دیر است.

کریم علی حسنی افزود: در این زمینه پیگیری های زیادی انجام شده‌است که دستگاه سونوگرافی در بیمارستان وجود دارد اما پزشک متخصص آن نیست و براساس قولی که داده شده قرار است بصورت پاره وقت خدمات سونوگرافی در بیمارستان دیر ارائه شود تا مردم راضی شوند.

وی گفت: در باره زایشگاه بیمارستان هم قرار بر این است که این مرکز به بیمارستان تخصصی مادر و کودک تبدیل شود که به علت کمبود نیرو این مهم طولانی شده و بر اساس قولی که مسئولان بهداشت و درمان استان داده‌اند این مهم قرار شد قبل از مهرماه امسال انجام شود.

شهرستان دیر در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بوشهر بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.