غلامرضا مهرجو روز چهارشنبه در آیین اجرای عملیات ۲ طرح آبخیزداری در شهرستان گناوه افزود:  اگرچه شغل بیشتر مردم دریا و تجارت است اما به آبخیزداری و منابع طبیعی اهمیت و ارزش خوبی قایل و نگاه خاصی دارند.

وی اظهارداشت: دشت لیراوی و بخش ریگ  از نقاط مستعد و دارای ظرفیت‌های خیلی خوبی در این زمینه است و توقع است که برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و منابع طبیعی استان بوشهر در شهرستان اطلاع رسانی صورت گیرد.

فرماندار گناوه با بیان اینکه مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری دیدگاه بلند و اهمیت و ارزش بالایی در زمینه آبخیزداری دارند، گفت:  استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در سراسر کشور که توسط رهبری برای طرح‌های عمرانی اختصاص یافته نشانگر اهمیت و ارزش مقام های کشوری از جمله در بخش آبخیزداری است.

وی ادامه داد: با نگاه  استاندار بوشهر و منابع طبیعی استان در زمینه منابع آب و آبخیزداری کارهای بزرگی در این استان و شهرستان گناوه صورت گرفته است.

مهرجو اضافه کرد: زحمات و تلاش های دولت در عرصه‌های منابع طبیعی نباید مغفول بماند و اطلاع رسانی شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: باتوجه به اینکه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اعتباراتی برای این استان پیش بینی شده توزیع آنها با تشکیل جلسه بررسی و بین شهرستان‌های استان عادلانه اختصاص خواهد یافت.

غلامرضا منتظری افزود: این مدیریت برنامه و طرح های پیش بینی شده را بصورت متوازن در کل استان اجرا می‌کند و اولویت بیشتر معطوف به طرح‌های ناتمام سال‌های ۹۷ و ۹۸ باقی مانده‌است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان گناوه ویژگی خاص خود را در این زمینه دارد، متناسب با آن طرح پیش بینی شده‌است.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر گفت: در سال جاری از  اعتبارات صندوق توسعه ملی به شهرستان گناوه نگاه خاص خواهد شد و انتظار داریم در حوزه اعتبارات استانی و شهرستانی حمایت صورت گیرد.

وی گفت: در شهرستان گناوه جدا از طرح آبخیرداری در  بحث بیانان نیز عرصه‌ای معرفی شده که نهالکاری در آن انجام خواهد شد.

 عملیات اجرایی ۲ طرح آبخیزداری در گناوه روز چهارشنبه در شهرستان گناوه آغاز شد که  شامل  احداث سازه بند خاکی با سرریز سنگی ملاتی و آبخیزداری در حوزه آبخیز دره گپ واقع در منطقه بهمنیاری این شهرستان با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.