احمد مرادی روز سه‌شنبه در نشست خبری افزود: با نصب این دستگاه‌ها در سال گذشته مجموع کولرهای نصب موجود درمدارس این استان که همهد آنها در چهار سال اخیر انجام شده‌است، به پنج هزار و ۵۵۴ دستگاه افزایش یافت که این مهم با همت مسئولان و کمک خیران محقق شد. 

وی یادآورشد: با توجه به شرایط اقلیمی استان بوشهر و نیاز مبرم کلاس‌های درس به وسایل سرمایشی، این استان به ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه کولر گازی دیگر نیاز دارد.

مرادی اضافه کرد: در زمینه تامین وسایل گرمایشی نیز با توجه به شرایط خاص استان بوشهر تاکنون یکهزار و ۹۱۱ دستگاه بخاری تابشی، ۳۸ موتورخانه و سه هزار و ۴۸۳ رادیوتور در مدرسه‌ها و خوابگاه‌های دانش‌آموزی این استان نصب شده‌است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: سال گذشته سهم مشارکت دولت در اجرای پروژه‌ها ۵۱ میلیارد تومان بود که با ۲۰ درصد افزایش انتظار می‌رود امسال به ۶۰ میلیارد تومان برسد.

مرادی اضافه کرد: استانداردسازی پروژه‌های نوار ساحلی تنگستان از اولویت‌های این اداره کل در سال جاری است.

وی ادامه داد: در استان بوشهر مدرسه خشتی و گلی نداریم اما تنها چند مدرسه سنگی داریم که شناسایی شده و براساس برنامه ریزی صورت گرفته باید در قالب طرح مقاوم سازی، این مدرسه‌ها بازسازی و نوسازی شود.

مرادی اظهار داشت: هرچند متناسب با فعالیت پتروشیمی‌ها در جنوب استان بوشهر جمعیت دانش‌آموزی هر روز در این مناطق افزایش می‌یابد اما تلاش شده با مشارکت این شرکت‌ها مشکل کمبود فضای آموزشی در این شهرستان‌ها برطرف شود.

وی یادآور شد: پتروشیمی های مستقر در جنوب استان ۴۵ پروژه آموزشی با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار در دست ساخت دارند که بخشی از این پروژه ها در مهر و بخشی در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. 

مرادی گفت: در شهرهای شمالی استان بوشهر شامل گناوه و دیلم به دلیل مشارکت خوب خیران بومی مشکل چندانی در زمینه کمبود فضای آموزشی وجود ندارد اما بیشترین مشکل در بخش مرکزی، دشتستان، دشتی و تنگستان است که انتظار می‌رود با مشارکت خیران این مشکلات برطرف شود.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم بلند، کوتاه و میان مدت برای برطرف کردن مشکلات فضای آموزشی در استان بوشهر انجام شده اما متناسب با اعتبارات مصوب تخصیص‌ها صورت نمی‌گیرد به همین دلیل برخی از برنامه‌ها محقق نمی‌شود.

مرادی اضافه کرد: در زمان حاضر  ۸۴۰ کلاس درس در قالب ۱۱۰ پروژه با ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار در دستور این اداره کل است که ۶۲ پروژه آن با ۳۷۰ کلاس درس امسال به بهره‌برداری می‌رسد.    

وی بیان کرد: از سال ۹۲ تا ۹۸، یکهزار و ۱۵۱ کلاس درس در قالب ۳۰۵ پروژه با زیربنای ۱۶۷هزار و ۵۲۰ مترمربع در استان بوشهر احداث و به آموزش و پرورش تحویل شد که از این مجموع ۶۱۱ کلاس درس در قالب ۱۵۵ پروژه با زیربنای ۷۸هزار و ۹۲۸ مترمربع با کمک خیران انجام شده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.