پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز جوی نسبتاً آرام در سطح استان حاکم می‌باشد و روند افزایش دما امروز نیز ادامه دارد.

وی اضافه کرد: از اواسط روز شنبه تا یکشنبه شب، با توجه به وزش باد شدید گاهی با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر جنوبی روی دریا بویژه در سواحل شمالی و مرکزی استان از بندر دیلم تا مطاف و تلاطم شدید دریا در این نواحی، نسبت به ترددهای دریایی طی این مدت هشدار داده می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: همچنین پیش بینی می‌شود وزش جریانات گرم جنوبی سبب خیزش گرد و خاک و افزایش قابل ملاحظه و محسوس دما در سطح استان شود.

وی با اشاره به اینکه وقوع رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق نیز طی این مدت مورد انتظار است ادامه داد: از روز دوشنبه با خروج این موج ناپایدار از استان، وزش باد شمال غربی بر روی دریا و سواحل استان آغاز می‌شود که سبب افزایش تلاطم دریا در سواحل جنوبی خواهد شد.

مساعدی خاطرنشان کرد: برای ساعات آینده، آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و افزایش دما، فردا به تدریج افزایش ابر و وزش باد خواهد بود.

وی گفت: جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۰ و روی دریا گاهی ۳۴ کیلومتر در ساعت، ظهر فردا به تدریج در سواحل شمالی و مرکزی ۱۴ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اظهار داشت: طی این مدت ارتفاع موج دریا نیز بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و فراساحل شمالی گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.