پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده ادامه ناپایداری‌های جوی طی امروز تا اوایل وقت فردا در استان بوشهر است.

وی اضافه کرد: طی این مدت آسمان استان ابری در برخی نقاط گاهی همراه با رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: به تدریج از ظهر فردا و طی روزهای پنج شنبه جمعه، جوی نسبتاً آرام و پایدار و آسمانی غالباً صاف و آفتابی همراه با افزایش دما مورد انتظار است.

وی ادامه داد: از روز شنبه تا اواسط روز یکشنبه هفته آینده وزش باد شدید جنوبی در سواحل شمالی و مرکزی استان، باعث تلاطم دریا در این نواحی خواهد شد.

مساعدی خاطرنشان کرد: وزش جریانات گرم جنوبی سبب خیزش گرد و خاک و افزایش محسوس دما در سطح استان می‌شود و وقوع بارش‌های پراکنده باران و رعد و برق نیز طی این مدت دور از انتظار نیست.

وی افزود: برای ساعات آینده آسمان استان نیمه ابری تا تمام ابری، در برخی نقاط استان بوشهر عمدتاً بر روی دریا و مناطق جنوبی گاهی همراه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی گاهی جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و امروز بر روی دریا و سواحل استان گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی اظهار داشت: در این مدت ارتفاع موج دریا نیز بین ۳۰ تا ۹۰ و در سواحل جنوبی تا ۱۲۰ سانتیمتر، در هنگام وزش باد گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.