نادر شفیع خدایی روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: با وزش این بادها خلیج فارس نیز مواج و متلاطم می شود و دریانوردان باید از رفتن به دریا خودداری کنند.
وی بیان کرد: براساس پیش بینی ها با ورود سامانه بارشی به استان، صبح امروز در برخی نقاط شمالی و مرکزی استان رگبار باران به همراه رعد و برق و گاهی وزش باد گزارش شد.
شفیع خدایی اظهار داشت: انتظار می رود تا عصر امروز سایر نقاط استان نیز با نسبت های متفاوت تحت تاثیر بارش های این سامانه قرار گیرد.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود با خروج تدریجی این سامانه بارشی از ظهر امروز وزش باد شدید شمال غربی آغاز شود که وزش این بادها تا روز دوشنبه هفته جاری تداوم دارد.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری گاهی تمام ابری در برخی نقاط همراه با رگبار باران و رعد و برق و وزش باد و از بعد از ظهر امروز بتدریج با کاهش ابر، افزایش باد و گرد و خاک و کاهش دما پیش بینی می شود.
وی افزود: در این مدت جهت وزش باد شمال غربی با سرعت 16 تا 38 کیلومتر در ساعت که بتدریج به 20 تا 48 کیلومتر در ساعت نیز می رسد.
شفیع خدایی افزود: برای 24 ساعت آینده ارتفاع موج در خلیج فارس 60 تا 120 سانتی متر پیش بینی شده که بتدریج از عصر امروز به 120 تا 210 سانتی متر افزایش یافته و در برخی از ساعت ها گاهی تا 240 سانتی متر نیز می رسد.
وی گفت: در این مدت جزر اول دریا ساعت 05:38 بامداد، مد اول 12:24، جزر دوم 38: 16 و مد دوم دریا 22:44 پیش بینی شده است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.