نادر شفیع خدایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این وضعیت امروز در بخش هایی از استان و بصورت پراکنده و عمده در مناطق شمالی و مرکزی استان و روی دریا تداوم دارد.
وی بیان کرد: از اواخر وقت امروز همزمان با خروج این امواج از استان و استقرار یک توده هوای پرفشار بر جو استان، سرعت وزش باد شمال غربی ابتدا در سواحل شمالی و سپس در سواحل مرکزی و جنوبی استان افزایش قابل ملاحظه ای خواهد یافت.
شفیع خدایی یادآور شد: با این افزایش سرعت وزش باد خلیج فارس در روزهای یکشنبه تا سه شنبه مواج پیش بینی می شود و دمای هوا نیزدر هفته آینده به طور نسبی کاهش خواهد یافت.
وی گفت: برای 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی افزایش ابر و در برخی نقاط بارش پراکنده باران و رعد و برق و احتمال وزش تندباد لحظه ای و از فردا وزش باد و در برخی نقاط گرد و خاک پیش بینی شده است.
شفیع خدایی افزود: در این مدت جهت وزش باد شمال شرقی تا شمال غربی با سرعت 10 تا 32 کیلومتر در ساعت پیش بینی شده که در هنگام ناپایداری جوی گاهی بیش از 40 کیلومتر در ساعت و فردا شمال غربی با سرعت 18 تا 44 کیلومتر در ساعت نیز می رسد.
وی گفت: ارتفاع موج در خلیج فارس 30 تا 90 سانتی متر پیش بینی شده و انتظار می رود در هنگام وزش تندباد لحظه ای تا 120 سانتی متر و از فردا 90 تا 180 سانتی متر افزایش یابد.
شفیع خدایی بیان کرد: برای 24 ساعت آینده مد اول دریا 01:24 بامداد، جزر اول دریا 09:36 ، مد دوم 16:56 و جزر دوم ساعت 20:57 خواهد بود.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.