حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی روز پنج‌شنبه در این رابطه افزود: مسجد به عنوان محور فعالیت‌های دینی وانقلابی در دوران دفاع مقدس نیز نقش اساسی در پشتیبانی، تربیت و اعزام رزمندگان اسلام به جبهه‌های حق علیه باطل داشته و امروز هم محور سلامت و مواسات است.

وی بیان کرد: اقدام‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با مشارکت فعال تشکل‌های مرتبط با سازمان در مقابله با کووید ۱۹ و ترویج فرهنگ بهداشت عمومی تاکنون در سه بخش در سطح استان انجام شده است.

سروستانی ادامه داد: اقدامات انجام گرفته در موج اول با محوریت ترویج فرهنگ سلامت و همچنین اقدام‌هایی از قبیل مشارکت در تشکیل کارگاه‌های تولید ماسک، دستکش، ضدعفونی کردن معابر، مساجد، مراکز و فضاهای آموزشی و محلات در سطح استان برگزار شد.

وی اضافه کرد: همگام با سایر نقاط کشور، روحانیون استان بوشهر علاوه بر وظیفه ذاتی خود در انجام امور دینی و شرعی با وجود تعطیلی مساجد و مراکز دینی در مسئله ویروس کرونا نیز به نحو مطلوبی به ایفای نقش پرداختند.

سروستانی موج دوم اجرا برنامه‌های سازمان تبلیغات در بوشهر را با محوریت معنویت و انفاق عنوان کرد.

وی یادآورشد: تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی بین اقشار آسیب‌پذیر، کمک به فقرا و مستمندان و کمک به افراد بی‌بضاعت و شناسایی فقرای محلات از اقدام‌های مهم در راستای مبارزه با ویروس کرونا است.

سروستانی ادامه داد: موج سوم اقدام‌های انجام گرفته مجموعه استان در قالب تلاش جهت فرهنگ‌سازی مواسات بین مردم متمرکز شده است.

وی یادآور شد: در این ایام گرچه فریضه نماز جماعت تعطیل است اما ائمه جماعات فعالیت تبلیغی خود را ادامه می‌دهند.

 سروستانی افزود: روحانیون در طول تاریخ همواره در خط مقدم ایثار و جهاد و لحظه‌های نیاز و حوادث غیر مترقبه حاضر بودند و در مسئله بیماری کرونا نیز با احساس تکلیف، روحیه جهادی و بدون هیچ چشم‌داشتی با ارائه خدمات خالصانه به ایفای نقش پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.