امام جمعه برازجان در این رزمایش گفت: طرح مواسات با محوریت مساجد، روحانیون، پایگاه‌های مقاومت و به دور از موازی کاری باید انجام شود.

حجت الاسلام حسن مصلح اضافه کرد: قبل از شروع ماه مبارک رمضان نظافت، شست و شو و ضدعفونی فضای فیزیکی و فرش‌های مسجدها باید به نحو مطلوبی انجام شود.

وی ادامه داد: مسجدها، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی تا تصمیم جدید ستاد ملی کرونا باید بسته بماند و صدای اذان و دعای ماه رمضان تنها با حضور بانیان مسجد مجاز است.

مصلح استفاده از فضای مجازی در تولید محتویات دینی بویژه مربوط به ماه مبارک رمضان و تبدیل این فضا به یک دانشگاه را ضروری دانست.

سرپرست بخشداری سعدآباد گفت: کمک به هم نوع، ایتام و افراد کمتر برخوردار یک فریضه دینی و انسانی است و این فریضه در فرهنگ عمومی ما همواره دارای جایگاه ممتاز بوده و هست.

حاجب فرد افزود: اپیدمی ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه آمریکا، نقش منفی در معیشت و اقتصاد خانوارهای آسیب پذیر ایجاد کرده است و نباید از آنها غافل شد.

وی در ادامه ضمن اعلام همکاری مجموعه اجرایی، اعم از مدیران دستگاه‌ها، شهرداران و دهیاران برای هدایت منابع فرهنگی که در سال‌های گذشته صرف اجرای برنامه‌های ویڙه ماه مبارک رمضان و یا افطاری می‌شد به سمت این طرح گفت: این کمک ها امسال با محوریت کمیته امداد و دیگر مسئولان باید به صورت وسیع‌تر و مدون در اختیار مستمندان واقعی قرارداده شود.

سرپرست بخشداری سعدآباد افزود: براساس دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا احتمال دارد اجرای فریضه نماز، دعا و نماز جماعت همچنان در مسجدها برپا نشود، لذا اجرای تمام تصمیم‌های ستاد ملی کرونا باید با دقت اجرا شود.

حاجب فرد با تاکید بر ضرورت حفظ و اهمیت شعائر اسلامی به استفاده از فضای مجازی با هماهنگی روحانیون، ائمه جمعه و سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ سازی منسجم و عدم تداخل تصمیم گیری‌هایی که موجب سردرگمی مردم شود تاکید کرد.

امام جمعه سعدآباد گفت: کمک‌های مردمی با محوریت کمیته امداد باید به قشرهای آسیب پذیر و مستحق رسانده شود.

حجت الاسلام علیرضا کشاورز بارگاهی گفت: استفاده بهینه و مدیریت فضای مجازی در بخش برای نشر و گسترش مطالب دینی، احکام و شبه‌ها در ماه مبارک رمضان در بین مردم با هماهنگی و مدیریت پایگاه‌های مقاومت فعال صورت گیرد.

وی اضافه کرد: تولید محتوای متناسب با فضای ماه رمضان مهمترین تأثیر در خلاء ایجاد شده ناشی از بسته بودن مساجد را به دنبال دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.