به گزارش ایرنا،مهرعلی کلهر روز پنجشنبه در نشست شورای زکات شهرستان فردیس افزود: زکات جمع آوری شده در بین نیازمندان و مددجویان تحت پوشش این نهاد توزیع شد.
وی با اشاره به اینکه شهرستان فردیس یک روستا دارد،اظهار داشت: در طرح شجره طیبه باغداران شهرستان فردیس میوه زکات دادند.
کلهر گفت: اکرام ایتام، محسنین، جمع‌آوری کفارات و زکات، طرح شفا، کوثر، مفتاح‌الجنه و ... از جمله طرح‌های اجرایی کمیته امداد در ماه مبارک رمضان است.
وی افزود: مذاکره چهره به چهره کشاورزان،دامداران پیگیری می کنیم علت موفقیت کمیته امداد در خصوص زکات همین مذاکره با کشاورزان است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)شهرستان فردیس گفت: قرار بود همایش زکات را در این شهرستان اجرایی کنیم که موفق نشدیم همایش زکات تاکنون در فردیس برگزار نشده است.
کلهر افزود: تبلیغات برای احیا و فرهنگ سازی زکات می توان با استفاده از فضای مجازی در خصوص زکات می تواند برای مردم تاثیرگذار باشد.
مسئول زکات شهرستان فردیس نیز گفت: زکات فطریه باید تجمیع شود در غیر این صورت به فقرا ضربه وارد می شود.
حجت الاسلام رضا پارسا افزود: فروردین ماه جاری بیش از یک میلیارد ریال تشویقی برای زکات فطریه در نظر گرفتند که از این میزان برای شهرستان فردیس 60 میلیون ریال اختصاص یافت.
وی افزود: چون فطریه تشویقی امسال به فقرا اختصاص یافت و برای اجرای پروژه های عمرانی نبود پروژه در روستای فرخ آبادزیبادشت داشتیم می توانستم بخشی ازاین مبلغ را جذب کنیم.
وی اظهار داشت: فطریه سال گذشته تجمیع نشده بود و هر کسی در جایی جمع کرده بودندجزء آمار دبیرخانه نبود که تشویقی شامل شود.
پارساگفت: دبیرخانه زکات فرمهای مخصوصی را داده است اگر این فرمها پر و تحویل ما داده شود جزء امار به آن تشویقی محسوب می شود.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.