سرهنگ اسلام مرادی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:  از بدو شیوع ویروس کرونا با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی سپاه این ناحیه فعالیت و اقدام‌های متعددی در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با این ویروس انجام داده‌است. 

وی اظهارداشت: در این ارتباط  در سطح تمامی پایگاه‌های بسیج  یک قرارگاه پدافند زیستی محله محور تمامی فعالیت‌های جهادی را انجام و ساماندهی گروه‌های مردمی فعال و هدایت آنها برای همکاری با پایگاه‌های بسیج صورت گرفت.

اسلام گفت: فعال‌سازی گشت‌های محله محور در سطح پایگاه‌ها و سازماندهی ۵۰۰ نفر در طرح کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرستان دیلم انجام که از این تعداد ۱۲۰ نفر بصورت شبانه روز در ۱۰ نقطه فعالیت دارند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج)  ادامه داد:  تهیه و توزیع هفت مرحله بسته معیشتی و بهداشتی شامل یکهزارو 600 بسته به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال به خانواده‌های نیازمند و بی‌بضاعت و آسیب دیده از تعطیلی کسب و کار  توسط  فرماندهان پایگاه‌های  مقاومت بسیج اجرا  شد.

وی افزود:  ۲۰۰ نفر از گروه‌های جهادی در تمامی پایگاه‌های بسیج  سازماندهی و  بصورت روزانه اماکن عمومی و بهداشتی شهرستان را ضدعفونی و گندزدایی می‌کنند.

فرمانده سپاه دیلم گفت: سازماندهی ۱۰۰ نفر در امر طرح غربالگری بسیج و بکارگیری ۱۵ نفر از آنان  توسط شبکه بهداشت و پنج نفر بصورت ثابت در کنار کادر درمانی بهداشت و تولید روزانه یک هزار ماسک و دستکش بر اساس نیاز شهرستان در سطح پایگاه‌های بسیج در ۶ گارگاه خانگی از دیگر فعالیت‌های قرارگاه پدافندزیست محیطی سپاه این شهرستان است.

مرادی  بیان کرد: فعالیت قرارگاه فضای مجازی شهرستان از ۱۴ اسفند با محوریت آگاهی بخشی و مقابله با عملیات روانی دشمن و شایعه پراکنی، انعکاس و تجلیل خدمات جهادگران سلامت بسیج، ایجاد آرامش روانی و دعوت شهروندان برای همکاری برای پیشگیری و رعایت نکات و توصیه‌های بهداشتی و تولید بیش از ۲۱۰ مورد محتوا شامل، عکس،کلیپ، گفت و گوی خبری، نماهنگ، پوستر و برگزاری مسابقات در فضای مجازی و انتشار پیام‌های مسئولان بصورت مستمر انجام می‌شود.
 
وی اظهارداشت: برپایی ایستگاه سلامت و اجرای طرح مطهر در سطح شهر و پخش یک هزار برگ بروشور و توصیه‌های بهداشتی و چاپ و پخش دعای هفتم صحیفه سجادیه توصیه شده توسط مقام معظم رهبری، تکریم کادر بهداشت و درمان و حضور در بیمارستان و درمانگاه‌های شهرستان در چندین مرحله، استفاده از ظرفیت خیرین و سازماندهی و تقدیر از آنان با حضور سردار رزمجو فرماندهی سپاه استان، ترغیب و تشویق کسبه و اصناف برای همکاری و مشارکت آنان در تعطیلی بازار برای کنترل، پیشگیری و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، تعامل و همکاری کامل با اعضای شورای تامین و مدیران دستگاه های اجرایی بویژه مدیران حوزه سلامت شهرستان از دیگر اقدام‌های مهم قرارگاه پدافند زیست محیطی سپاه شهرستان است.

شهرستان دیلم در شمالی ترین نقطه استان بوشهر واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.