احمد دشتی روز سه شنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار دیلم افزود: باتوجه به شگل گرفتن زنجیره این بیماری در این شهرستان امیدواریم با همکاری و همراهی مردم بویژه در زمینه رعایت موارد تاکیدی وزارت بهداشت با محوریت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و خانه ماندن برای قطع زنجیره بیماری کرونا گام برداریم.

وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه چرخه این بیماری در دیلم تشکیل شد باید از تراکم جمعیت که از عامل اصلی چرخه آن در شهر است، جلوگیری شود.

سرپرست فرماداری دیلم گفت: در این ارتباط مقرر شد بازی‌های بومی و  محلی، فوتبال و هر آنچه که باعث تجمع شده و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد تا اطلاع ثانوی تعطیل شود.

دشتی افزود: بازار میوه و تره بار، نانوایی‌، اصناف و مکان‌هایی که محل تامین مایحتاج و رفت و آمد روزانه مردم است باید همه نکات و ملزومات بهداشتی را رعایت و  ضدعفونی کردن سطوح محل شغل این صنوف انجام شود.

رئیس ستاد تنظیم بازار دیلم گفت: گشت‌های روزانه با محوریت اجرای طرح فاصله‌گذاری  و رعایت موارد بهداشتی اصناف برای پیشگیری از این بیماری بطور مستمر توسط دستگاه‌های مسئول انجام و گزارش کار به مردم و فرمانداری داده شود.

 وی ادامه داد: عرضه ماهی به روش فعلی در سطح شهر آسیب و خطر جدی است و برای آخرین بار تاکید می‌کنم، شهرداری و شورا و بهداشت و درمان در مکانی که تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده باشد برای عرضه این آبزی دریایی در نظر بگیرند و در صورت تداوم روش کنونی تعطیل تا مکانی جدید جانمایی شود.

دشتی گفت:  توزیع مرحله دوم برنج تنظیم بازار از ظرفیت گروه‌های مردمی، شورای شهر و پایگاه‌های بسیج محلات با محوریت اداره صمت استفاده شود.

وی افزود: برای مقابله با این ویروس مردم و خدمتگزاران با اتحاد، همدلی، اعتماد و همراهی قدم به قدم حرکت و تاکنون عملکرد قابل قبولی از خود بر جای گذاشتند.

 دشتی تاکید کرد : شبکه بهداشت و درمان به عنوان دبیر ستاد مقابله با ویروس کرونا  به صورت روزانه همه اخبار و اطلاعات اقدام‌های مربوط به مقابله با این بیماری را به اطلاع عموم  مردم برساند.

 سرپرست فرمانداری دیلم افزود:  تمام مصوبه‌های ابلاغی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا همانند مصوبه‌های شورای عالی امنیت ملی باید اجرا شود.

 شهرستان دیلم در شمالی ترین نقطه استان بوشهر واقع و  تاکنون ۴ بیماری کرونایی داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.