به گزارش ایرنا باب الله فتحی روز سه شنبه در ستاد تنظیم بازار شهرستان ملایر اظهار داشت: همواره شاهد ارایه نان بی کیفیت به مردم هستیم که بارها تذکرهای لازم داده شده و نانوایی های متخلف نیز معرفی شده اند.
وی تاکید کرد: برای نظارت بیشتر بر نانوایی ها تیمی متشکل از دستگاه های اجرایی مرتبط تشکیل شود و ضمن آموزش های لازم به نانوایان در نحوه برخورد با مشتری، نظارت ها به صورت روزانه اعمال شود.
فرماندار ویژه ملایر بر لزوم تشدید نظارت ها بر بازار و کنترل قیمت ها به ویژه قیمت گوشت سفید و قرمز و میوه تاکید کرد و افزود: پیگیری های لازم برای واحدهای صنفی متخلفی که خود اقدام به فک پلمب می کنند، انجام شود.
فتحی خواستار ساماندهی دکه های بیمارستان ها و مبادی ورودی شهر شد و گفت: در این راستا باید جلسه ای با حضور شهرداری ملایر، شبکه بهداشت و درمان و اداره صنعت، معدن و تجارت برای حل مشکل و جلوگیری از گرانفروشی این دکه ها تشکیل شود.
وی با اشاره به رفع مشکل توزیع لاستیک در سطح شهرستان بیان کرد: طبق گزارش اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ملایر، تاکنون یک هزارو 350 متقاضی برای گرفتن لاستیک ثبت نام کرده اند که از این تعداد به یک هزارو 100 دستگاه خودرو 2 حلقه لاستیک داده شده است.
معاون استاندار همدان ادامه داد: بر اساس این گزارش از بین 50 دستگاه اتوبوس موجود در شهرستان، 45 جفت لاستیک به متقاضیان داده شده، 25 جفت نیز خارج از سهمیه توزیع شد که 10 درصد باقی مانده است.
فتحی با تاکید بر اینکه مصوبه های جلسه تنظیم بازار باید برای مردم ملموس باشد و شهروندان اثر این نظارت ها و بازرسی ها را ببینند افزود: باید تلاش شود تا به ‌سلامت و بهداشت مردم آسیبی وارد نشود و این جز با نظارت‌ های و کنترل‌های مستمر عملی نمی شود.

**170 تن برنج در ملایر توزیع می شود
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر نیز به توزیع 170 تن برنج از هفته آینده در این شهرستان اشاره کرد و گفت: قیمت بین 45 هزار تا 65 هزار ریال است، اما هنوز قیمت مصوب اعلام نشده است.
داریوش صفاری ادامه داد: این میزان برنج بین فروشگاه های سطح شهر و در صورت نیاز بین خوابگاه ها و مراکز مورد نیاز توزیع می شود.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون هفت هزارو 662 مورد بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان انجام شده است که از این تعداد یک هزارو 611 مورد تخلف شناسایی شده است.
وی ارزش تخلف های کشف شده را 30 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بیشترین تخلف ها مربوط به گرانفروشی، کم‌ فروشی، نبود درج قیمت و صدور فاکتور و سایر موارد بوده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر همچنین به انجام یک هزار و 290 مورد بازرسی از نانوایی‌ های سطح شهر اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد 223 مورد تخلف کشف و برای رسیدگی به مراجع اعلام شد.
صفاری با اشاره به افزایش قیمت نان در ماه گذشته گفت: با هرگونه افزایش قیمت نان و پخت نان بی کیفیت برخورد می شود، در حالیکه افزایش قیمت در آزادپزها و یا نانوایی‌ هایی که نان محلی پخت می‌ کنند، غیر قانونی است.
وی همچنین دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز را خروج دام از شهرستان عنوان و درخواست کرد: به عنوان یکی از مصوبه های جلسه تنظیم بازار در صورت افزایش بی رویه قیمت گوشت، خروج دام تا زمان کاهش قیمت از شهرستان ممنوع شود که مورد موافقت قرار گرفت.
صفاری ادامه داد: بر اساس آمار روزانه قیمت‌ کالاهای اساسی به ثبات رسیده است و برخی قیمت‌ها نیز رو به کاهش است، در عین حال که نظارت ها همچنان ادامه دارد.
وی یادآور شد: از ابتدای مهرماه امسال 45 تن گوشت منجمد در فروشگاه ‌های سطح شهرستان با قیمت 290 هزار ریال توزیع شد که همچنان این توزیع ادامه دارد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر گفت: در هشت ماه گذشته 187 مورد بازرسی در راستای مبارزه با کالای قاچاق انجام و به همین تعداد پرونده تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قانونی ارجاع داده شد.
به گزارش ایرنا، حدود 200 واحد نانوایی در شهرستان ملایر وجود دارد که 60 مورد از این تعداد بدون مجوز است.
2087/7528
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.