به گزارش خبرنگار مهر، کربلایی حسن توزی از ذاکرین، مداحان، مرثیه خوانان و محبین و پیر غلام اهل بیت (ع) و رزمنده و یادگار هشت سال دفاع مقدس امروز شنبه در اثر عارضه قلبی چشم از جهان فروبست.

مرحوم کربلایی حسن توزی پیشکسوت عرصه مداحی استان بوشهر بود که سال‌ها عمر پربرکت خویش را در مسیر نشر و گسترش فرهنگ اسلامی و معارف دینی، تعلیم جوانان و نوجوانان و مداحی و مرثیه خوانی خاندان وحی الهی و سرور و سالار شهیدان و ذکر مصائب خاندان آن حضرت سپری کرد و نوحه‌های جان سوز و ماندگاری از خود بر جا گذاشت.

این ذاکر اهل بیت (ع) با نوای رسا و دلنشین خود عمر پربرکت خود را در مدح و رثای خاندان عصمت و طهارت بخصوص امام حسین (ع) سپری کرد.

نوای دلنشین و سوزناک این مداح اهل بیت (ع) و خضوع و مردم داری این عاشق خاندان وحی و اباعبدالله الحسین (ع) هیچ گاه از یاد مردم دریادل این دیار نخواهد رفت و تا ابد زنده خواهد ماند.

نوشاد نوشادی رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور در پیامی عنوان کرد: عروج جانسوز مداح بزرگ اهل بیت (ع) و دوست عزیزم کربلایی حسن توزی را به مردم شریف استان بوشهر، هیئت‌های مذهبی و جامعه مداحان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم. از خداوند علو درجات و محشوریت با ارباب خود حضرت سید الشهدا (ع) را برای ایشان مسئلت می‌دارم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.