به گزارش ایرنا، آیت ‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه درجشنواره ملی نشان محبت (با هدف تجلیل از خیران حرم ساز) افزود: بوشهر استان دارالولایه و دارالحماسه معرفی شده و دارالولایه به سبب پیشنیه تاریخی در ارادت و عشق به اهل بیت(ع) بود و دارالحماسه به سبب داشتن اقتدار در عرصه‌های دفاع از دین، مذهب و وطن است.
وی بیان کرد: جوهره تاریخی مردم این استان ولایت‌مداری نسبت به خاندان پیامبر اسلام(ص) است و آنان همواره خادم واقعی اهل بیت(ع) محسوب می‌شوند زیرا این مهم در همه عرصه‌های وفاداری به ائمه اطهار(ع) پدیدار شده است.
صفایی بوشهری ادامه داد: مردم ولایت‌مدار و دارالحماسه استان بوشهر چهار بار در برابر متجاوزان استعماری با هدایت عالمان دینی و رشادت سردارانی چون رئیسعلی دلواری ایستاده و آنان را تحقیر کردند.
وی یادآور شد: تقدیم 2 هزار و 100 شهید از دیگر نماد حماسه آفرینی مردم استان بوشهر است که آنها علاوه بر حضور پررنگ در عرصه های هشت سال دفاع مقدس و مقابله با متجاوزان است.
جانشین معاونت هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: برای بازسازی و توسعه حرم اهل بیت (ع) در سوریه نیز برنامه‌های ویژه‌ای طراحی شده است.
حمید افضلی ادامه داد: با پایان یافتن کار طراحی زمینه شروع عملیات اجرایی طرح های مرتبط با سوریه آغاز می شود.
استاندار بوشهر گفت: مردم این استان درعشق و ارادت به اهل بیت جایگاه بسیار ویژه ای دارند.
عبدالکریم گراوند افزود: ساخت سه خیمه گاه خوبی خوبی جلوه گر عشق و ارادت آنان نسبت به اهل بیت است.
وی ادامه داد: عشق به اهل بیت زمینه ساز عشق به خدا است و دوست داشتن اهل بیت ارزش الهی بسیار زیادی دارد.
در این آیین از خیران حرم ساز کشور تجلیل شد.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.