سید محمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی و به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، تب سنج در اختیار مراکز خرید قرارگرفته تا کشاورزان قبل از ورود به مرکز کنترل شوند.

وی تصریح کرد: به همه افرادی که قصد ورود به مراکز خرید را دارند یک جفت دستکش و ماسک تحویل می‌شود و همه خودروهای حامل گندم هنگام ورود ضدعفونی می‌شوند.

هاشمی افزود: شش مرکز شامل انبار چغادک، سیلوی برازجان و کارخانه‌های آرد استان تجهیز شده و آماده خرید تضمینی گندم از کشاورزان هستند.

وی با بیان اینکه ساعات کار مراکز از ساعت ۸ تا ۱۷ است و در صورت ایجاد تراکم، ساعات کار افزایش خواهد یافت گفت: کشاورزان از تجمع در مراکز خرید گندم خودداری کنند، زیرا این مراکز تا پایان تیر فعال خواهند بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها قرار بود که برداشت گندم از پنجم فروردین آغاز شود اما بارندگی موجب تأخیر در برداشت و خرید شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال مقدار ۱۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری خواهد شود اضافه کرد: بانک عامل برای پرداخت وجه گندم، بانک کشاورزی است.

هاشمی افزود: آن دسته از کشاورزان که در بانک کشاورزی حساب ندارند، اقدام به افتتاح حساب بکنند تا در پرداخت وجه گندم تسریع شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خرید گندم بر اساس ثبت اطلاعات در سامانه پهنه بندی و داده‌های کشاورزی امکان‌پذیر است کشاورزان باید برای ثبت اطلاعات خود را در این سامانه که از سوی ادارات جهاد کشاورزی و یا مراکز خدمات کشاورزی صورت می‌گیرد، اقدام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.