سید محمد حسینی زاده روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: پرداخت عوارض آلایندگی با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان دیر و آلایندگی‌های فازهای مختلف پارس جنوبی حق این شهرستان است.

وی اضافه کرد: این آلایندگی‌ها آب، دریا، هوا و سلامتی مردم شهرستان دیر را تحت‌الشعاع قرارداده‌است ، به همین دلیل منابع آلایندگی را حق قانونی این شهرستان می‌دانیم و خواسته‌های خود را قانونی دنبال خواهیم کرد.

نماینده شورای های اسلامی شهرستان دیر در استان بوشهر گفت: به صلاحدید همکاران به شکل‌های مختلف اعتراض خود را به گوش تصمیم گیرندگان و توزیع کنندگان این اعتبارات خواهیم رساند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر گفت: این برهه زمانی حساس که هم مردم و هم مسئولان درگیر آرام کردن وضعیت جامعه با توجه به شیوع ویروس کرونا هستند، اقدامی که به جای کاهش نگرانی‌ها و استرس عموم مردم یک منطقه شود، اجحاف و تضییع حقوق بحق مردم یک منطقه چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟
حبیبه فخرایی افزود: بهای همجواری، میزبانی صنایع و تاسیسات گازی، تحمل آلاینده‌ها و عوارض سوء و آسیب‌های جبران ناپذیر شهرستان دیر با سهم صفر درصدی ازسایت ۱ پارس جنوبی در نظر گرفته شده‌است.

وی گفت: این تصمیم بر چه مبنایی و بر چه اساسی است، آیا عدالت و یکسان نگری  واقعیات مبتنی بر آسیب های ناشی از آلاینده‌ها در جنوب استان در این تصمیم لحاظ شده‌است ؟

رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر افزود: استاندار بوشهر، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان رئیس کارگروه، مدیرکل محیط زیست استان بوشهر پاسخگوی نسل امروز و فردا باشند که بر اساس چه پایشی این تصمیم اتخاذ شده و بر مبنای چه معیاری دریا در شهرستان‌های دیر، کنگان و عسلویه را از یکدیگر تفکیک کرده‌اند که  طبق اطلاعات دریافتی در سایت ۱ پارس جنوبی از ۲۵۰ میلیارد تومان سهم دیّر را صفر لحاظ کردند.

وی بیان کرد: با وجود سکوهای نفتی و راس‌المطاف واقع در شهرستان دیّر و بنا بر همه مستندات و مطالعات علمی بخش اعظم آلایندگی در شهرستان دیّر است و این تصمیم عادلانه نیست و غیرقابل بخشش است.

وی گفت: مردم شهرستان دیر مصرانه خواهان احقاق حقوق حقه خود هستند و از مسئولان ارشد وزارت نفت، مدیران ارشد استان، نمایندگان فعلی و منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی و همه کسانی که در این مهم تاثیر گذار هستند انتظار دارند در رعایت عدالت و مساوات توزیع منابع مالی ناشی از آلاینده‌ها حق مردم دیر عودت داده شود.

شهرستان دیر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب استان بوشهر و همجواری با فازهای پارس جنوبی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.