روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در گزارش روز دوشنبه خود به نقل از سعید محمودی افزود: تصمیم بر
پایش تاثیرات آلودگی نفتی در استان بوشهر بر جنوب استان فارس، در پی نشست اخیر سید محسن علوی نماینده مردم شهرستان های مُهر و لامرد در مجلس شورای اسلامی با عیسی کلانتری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اتخاذ شده است.
وی بیان داشت: آلودگی بارگذاری شده در بوشهر به شدت شهرستان های جنوبی استان فارس را متاثر کرده است بنابراین با تلاش های صورت گرفته و با هماهنگی های انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی و امور مالیاتی کشور، سهم عوارض آلودگی شهرستان های جنوب این استان تعیین شده و پیگیری های لازم برای منتفع شدن مردم منطقه از این عوارض انجام خواهد شد.
او گفت: همچنین در نشست یاد شده، سید محسن علوی نماینده مردم شهرستان مُهر و لامرد در مجلس شورای اسلامی از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درخواست کرد، تاثیر آلایندگی صنایع نفتی در عسلویه در شهرستان های لامرد و مُهر با جدیت پیگیری شود تا بیش از این حقوق مردم این شهرستان ها تضییع نشود و امکانات بهداشتی و درمانی در اختیار مردم این 2 شهرستان قرار گیرد.
محمودی ادامه داد: همچنین تاثیرات آلایندگی منطقه پارس جنوبی از طریق ردیابی عناصر آلاینده هوا بر شهرستان های جنوبی استان فارس از سوی یک تیم کارشناس به صورت کاملا علمی مورد بررسی قرار گرفته و گزارش آن نیز به رئیس سازمان محیط زیست ارایه شده است.
شهرستان های لامرد و مُهر به ترتیب در فاصله 365 کیلومتری و 330 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده اند.
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.