عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود: در ارتباط با طرح فاصله گذاری اجتماعی نیروهای هلال احمر در ورودی شهرها فقط وظیفه اجرای تب سنجی را بر عهده دارند و کنترل ورود و خروج شهرها بر عهده نیروی انتظامی و بسیج است.

وی اضافه کرد: بر اساس طرح جدید فاصله گذاری اجتماعی، اداراتی که در این ایام وظیفه کاری چندانی ندارند ضرورتی ندارد باز باشند مگر در موارد خاص که مدیر اداره تصمیم بگیرد، ضمن اینکه کارکنانی که خارج از مرکز استان سکونت دارند و محل کار آنها مرکز استان است نیز لزومی به حضور در محل کار ندارند و به صورت دورکاری فعالیت خود را  انجام می‌دهند.

استاندار بوشهر ادامه داد: ادارات مهم و زیرساختی هم با نظر مدیر نسبت به انجام وظایف به صورت شیفتی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: اداره کل بازرسی استانداری موظف است در زمینه بررسی فعالیت ادارات در ایام اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بازرسی لازم را انجام دهد.

استاندار بوشهر گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی تا 15 فروردین ماه اجرا  و در این مدت ارزیابی لازم برای ادامه مدت زمان طرح انجام می شود.

گراوند با قدردانی ویژه از مردم استان برای مقابله با کرونا افزود: بخش زیادی از موفقیت‌های استان برای مقابله با کرونا را مدیون مردم فهیم، بازاریان و اصناف متدین در کنار گروه‌های جهادی،  سمن‌ها و فعالان دلسوزی هستیم که برای شکست کرونا دست به دست هم داده‌اند.

استاندار بوشهر تاکید کرد: نسخه شفابخش مقابله با کرونا در استان، در خانه ماندن است لذا انتظار می‌رود مردم فهیم استان، موضوع در خانه ماندن را رعایت کنند.

وی با قدردانی از جامعه پزشکی و درمانی استان بوشهر بیان کرد: از همه کسانی که در ارتباط با مبارزه علیه کرونا دغدغه مردم را دارند تشکر می‌کنم اما باید با کسانی که در این شرایط با استفاده از فضای مجازی، آرامش جامعه و مردم را با بیان اخبار دروغ بهم می‌ریزند به صورت قاطعانه برخورد شود.

استاندار بوشهر تاکید کرد: دستگاه قضایی با کسانی که در این شرایط امنیت ملی را دچار خدشه کرده و عملکرد نظام را زیر سوال می‌برند با جدیت باید برخورد کند.

گراوند افزود: از بوشهری هایی که به خارج از استان رفتند تقاضا داریم به استان برگردند چرا که در طرح جدید فاصله گذاری اجتماعی، ترددهای بین استانی نخواهیم داشت.

وی افزود: اگر گردش درون استانی متوقف نشود این بیماری منتقل می‌شود و از مردم استان که تاکنون همکاری ویژه‌ای برای مقابله با کرونا داشتند انتظار می‌رود در خانه بمانند چرا که موفقیت طرح فاصله گذاری اجتماعی در گرو همکاری مردم است.

استاندار بوشهر تاکید کرد: ضدعفونی کردن شهرها طبق روال گذشته انجام و  برنامه نظارتی برای اجرای این موضوع با جدیت دنبال شود همچنین واحدهای صنفی برای تامین نیازمندی‌های مردم هم باید پروتکل اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی را با جدیت اجرا کنند.

گراوند با تاکید بر خریدهای اینترنتی و تامین زیرساخت لازم برای این امر، اظهار داشت: اگر واحدهای صنفی پروتکل‌های مورد نظر دانشگاه علوم پزشکی را رعایت نکنند، از سوی تعزیرات و نیروی انتظامی پلمپ می‌شوند.

استاندار بوشهر با قدردانی از حمایت های امام جمعه بوشهر در اجرای تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: شهرداران و دهیاران مسئول پشتیبانی از طرح فاصله گذاری اجتماعی هستند.

وی افزود: از فعالیت اصحاب رسانه استان برای همکاری در زمینه مقابله با کرونا و هر کسی که برای سلامت مردم گامی بر می‌دارد تشکر کرده و دستش را می‌بوسم.

دبیرستاد مبارزه با کرونا استان بوشهر گفت: هرچیزی که مردم با آن برای خرید کردن در بیرون از خانه در تماس هستند به خصوص کارت‌های عابر بانک امکان انتقال ویروس کرونا را دارد که باید مراقب باشند و نکات بهداشتی را در این خصوص رعایت کنند.

دکتر سعید کشمیری افزود: با توجه به اطلاعیه وزارت کشور مردم به فاصله گذاری اجتماعی، سفر نرفتن، خارج نشدن از شهر و سخت‌گیری‌هایی که از فردا اعمال می‌شود توجه و رعایت کنند.

وی تاکید کرد: همچنین مردم در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از مبادرت به انجام سفرهای درون استانی نیز خودداری کنند.

کشمیری گفت: همچنین سامانه‌ای در استان طراحی شده است که افرادی که از استان خارج شده است مقصد و محل سکونت آنها ثبت و پس از آن این افراد با تکمیل فرم مورد معاینه روزانه قرار می‌گیرند این سامانه مراحل نهایی طراحی خود را طی می‌کند.

وی یادآور شد: آزمایشگاه جدید تشخیص بیماری کرونا در استان راه‌اندازی شده است اما سرعت انجام آزمایش‌ها در آزمایشگاه مرکزی پاستور تهران نیز بالا رفته و مدت انتظار استان کوتاه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.