عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در مورد آخرین اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا در استان بوشهر با قدردانی ویژه از کادر درمانی و مردم این استان اظهار داشت: کارگروه امنیتی مقابله با کرونا تصمیم‌های جدیدی گرفته که پس از ابلاغ این تصمیم‌ها به استان، کار را بر اساس تصمیم‌های ستاد کرونا ادامه خواهیم داد.

وی تاکید کرد: پس از ابلاغ دستورالعمل جدید ستاد ملی کرونا، در مورد ترددهای درون استانی هم ورود خواهیم کرد، زیرا همین ترددهای درون استانی هم می‌تواند عاملی مهم در انتشار ویروس باشد.

استاندار بوشهر گفت: اگر تردد درون استانی قطع نشود این امر یک تهدید بزرگ برای این استان خواهد بود.

گراوند در مورد مردم استان بوشهر که از این استان خارج شدند گفت: اطلاعات افرادی که از این استان خارج شدند را داریم به همین دلیل انتظار می‌رود در سامانه‌ای که بزودی طراحی می‌شود مشارکت کرده و اطلاعات خود را از طریق این سامانه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند.

وی افزود: هم استانی‌هایی که از استان خارج شدند ضمن انجام درخواست‌های دانشگاه علوم پزشکی، اصول و تاکیدات وزارت بهداشت را رعایت کرده تا در بازگشت از مسافرت شاهد انتقال بیماری به این استان نباشیم.

استاندار بوشهر گفت: حضور مسافران در استان کاهش یافته اما دغدغه کنونی ما در مورد بوشهری‌هایی است که به خارج از این استان سفر کرده‌اند.

گراوند با اشاره به پویش سیزده بدر در خانه گفت: باید پویش سیزده بدر درخانه با همکاری صدا و سیما، رسانه‌ها و فعالان اجتماعی در فضای مجازی فعال شود تا هم استانی‌ها سیزده بدر امسال را در خانه بمانند.

وی افزود: بر اساس تصمیم‌های گرفته شده دورکاری به عنوان یک راه حل برای ادارات در نظر گرفته شده‌است ضمن اینکه دو سوم نیروهای اداری هم در تعطیلات می‌مانند و فقط مشاغل مهم و ضروری است که با رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت در محل کار حضور می‌یابند.

گراوند اضافه کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه استان بوشهر در کشور، اما با همت فعالان اقتصادی و حرکت بازاریان برای تعطیلی بازار و همکاری مردم، شاهد تاثیر خوب این اقدامات برای مقابله با کرونا بودیم.

استاندار بوشهر گفت: بزرگترین تشکر از جامعه پزشکی، در خانه ماندن است تا استرس و فشار کاری آنان را کم کنیم.

گراوند در مورد افزایش مصرف آب و ارتقا سطح خدمات اینترنتی در استان بوشهرگفت: در این دو مورد تاکیدهای لازم به شرکت آب و فاضلاب و شرکت مخابرات استان انجام شده تا نیازمندی‌های مردم در زمینه تامین آب و اینترنت را تامین کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.