غلامرضا مهرجو روز سه شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا این شهرستان افزود: این تصمیم به منظور حفظ سلامت و پیشگیری از شیوع و انتقال فرد مبتلا به خانواده و شهروندان و رفع نگرانی مردم در این جلسه مصوب و اتخاذ می‌شود.

وی اظهارداشت: براساس این مصوبه شبکه بهداشت و درمان با همکاری بیمارستان همه بیمارانی که دوره درمان خود را در بیمارستان و مراکز درمانی طی کرده و ترخیص شده‌اند و هم اکنون در منزل قرنطینه هستند باید به نقاهتگاه انتقال یابند.

وی گفت: فضای  قاهتگاهی برای بیماران مبتلا به کرونا پس از ترخیص بیمارستان شناسایی و مشخص شده که سالن ورزشی سپاه شهرستان گناوه اولین مکان پیش بینی و تجهیز و آماده پذیرش از این بیماران است.

فرماندار گناوه افزود: اداره ورزش و جوانان شهرستان به قید فوریت، خوابگاه ورزشکاران را به عنوان دومین نقاهتگاه شهرستان در اختیار ستاد مقابله با کرونا قرار دهد.

وی بیان کرد: شهرداری گناوه یک دستگاه کانکس برای تیم حفاظتی  نقاهتگاه سپاه، تعاونی لنجداران در زمینه نیاز چادر حفاظتی اقدام و  نیروگاه سیکل ترکیبی مپنا ستاد مقابله با کرونا را حمایت و پشتیبانی لجستیکی و تامین کند.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان گناوه مکلف و موظف هستند نیازها و امکانات خود را در اختیار ستاد مقابله با کرونا شهرستان قرار دهند.

مهرجو گفت: بازدید و سرکشی از شرکت های نفتی منطقه نیز با دقت هر چه تمام انجام و وضعیت نکات بهداشتی بررسی و  وضعیت تردد تاکسی‌های خطی باید تعیین و تکلیف شود.

وی بیان کرد: ستاد مقابله با کرونا کشور به رغم مشکلات مالی و تحریم‌های ظالمانه آمریکا  خوب عمل کرد و خدمات خوبی ارایه داده که قابل مقایسه با دیگر کشورهای درگیر نیست.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) گناوه گفت: سپاه این شهرستان از بدو شیوع ویروس کرونا در کشور همپا و همراه مسئولان بوده و از هیچ کوششی در مقابله با کرونا دریغ نخواهد کرد و آمادگی کامل در همه زمینه‌ها دارد.

سرهنگ یاسین اکبا افزود: برای کنترل و مراقبت از وضعیت شرکت‌های نفتی  منطقه که شماری از کارکنان و کارگران آنان غیربومی مشغول بکار هستند باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: با همفکری و همراهی ستاد و حضور و مشارکت خودجوش مردم اقدام‌های خوبی در برابر شیوع بیماری کرونا در شهرستان انجام شده‌است.

محمد بازیاری افزود: کادر درمانی طبق دستورالعمل‌، خانواده‌هایی را که بیمار کرونایی دارند تحت پوشش و آموزش قرار داده‌است.

وی اظهارداشت: شهرستان گناوه ازنظر تعیین فضای نقاهتگاهی جلوتر از دیگر شهرستان‌های استان بوشهر عمل کرده و چندین نقطه را درنظر گرفته‌است.

بازیاری گفت: یکی از مکان‌های نقاهتگاهی سالن ورزشی سپاه است که کامل ضدعفونی و گندزدایی و سرویس‌های بهداشتی برای بیماران فراهم شده‌است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه افزود: تجمع در خانه باغ‌های اطراف شهر گناوه یکی از نگرانی‌های این شبکه است و  درصورتیکه یک نفر از آنان مبتلا به کرونا باشد به بقیه نیز سرایت خواهد کرد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۱۰ بیمار و یک فوتی کرونایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.