فعالان اقتصادی استان بوشهر با راه‌اندازی کمپین مقابله با ویروس کرونا، در کنار سایر قسمت‌های جامعه در امر مبارزه با این ویروس دست به کار شده اند و با  تامین بخشی از نیازمندی های مقابله ای  از جمله ماسک ، ژل و مایع ضدعفونی کننده باعث دلگرمی پزشکان و پرستاران در این عرصه شده است.

سربازان عرصه اقتصادی استان بوشهر همانطور که در روزهای تحریم و سختی با حضور فعالانه خود جبهه اقتصادی کشور را فعال نگه داشته واجازه ندادند تحریم‌های ظالمانه خدشه‌ای بر پیکره اقتصاد جامعه وارد کند امروز نیز با حمایت‌های خود از بخش درمان همدلی و همبستگی در جامعه ایرانی را به خوبی ثابت کردند.

رئیس اتاق بازرگانی استان بوشهر گفت: فعالان عرصه اقتصادی این استان از جمله تشکل‌های خصوصی و مردم نهاد پیشرو برای شکست کرونا به شمار می‌روند که تلاش می کنند نیازهای کادر درمان استان را تامین کنند.

خورشید گزدرازی افزود: فعالان اقتصادی استان بوشهردر این شرایط سخت در قالب پویش فعالان اقتصادی تاکنون حدود ۴۰۰ میلیون تومان به دانشگاه علوم پزشکی این استان برای تامین تجهیزات مقابله با کرونا کمک کرده اند.

وی ادامه داد: همچنین امروز تمام همت فعالان بخش اقتصادی تامین نیازهای بخش درمان است که تاکنون ۲۹۰ کارتن ژل شست و شو از کشور امارات متحده عربی تهیه و تحویل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر شده است.

گزدرازی اضافه کرد: همچنین تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار ماسک ان ۹۵ و ۲ هزار دست لباس مخصوص بیمارستانی خریداری که تاکنون ۴۰۰ دست تحویل و مابقی نیز به مرور تحویل می‌شود.

وی ادامه داد: باتوجه به مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا در خصوص کنترل ورود و خروجی‌ها و نیاز استان به تب سنجی فعالان اقتصادی اقدام به تهیه دستگاه تب سنج کردند.

گزدرازی گفت: به صدا درآمدن چرخ‌های تولید یک واحد تولیدی راکد بعد از سال‌ها با همت فعالان عرصه اقتصادی با تامین سرمایه در گردش بدون بهره و به صورت قر ض الحسنه نمونه دیگری از روحیه همدلی و مشارکت این قشر از جامعه است.

وی ادامه داد: هرچند امروز کار در بخش اقتصادی به نحوی راکد شده اما کارجهادی در این مملکت همچنان ادامه داد و فعالان این بخش تلاش کردند با تامین تجهیزات مورد نیاز کادر درمانی زمینه خدمت رسانی این سربازان بی مدعای عرصه سلامت فراهم باشد و با زحمت و نگرانی کمتری در خدمت بیماران و نیازمندان باشند.

وی ادامه داد: هرچند تلاش‌های زیادی برای گند زدایی و ضدعفونی شهرها و روستاها شده اما بهترین حمایت و کمک در این شرایط ماندن مردم در خانه است که باید به بهترین صورت به آن توجه شود.

گزدرازی اضافه کرد: ماندن مردم در خانه افزون براینکه باعث شکستن زنجیره انتقال بیماری می‌شود باعث کاهش آسیب پذیری کادر درمان و زمینه کمک به بیماران نیز فراهم‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: به طور قطع در خانه ماندن با رعایت موارد بهداشتی بهترین کمک به کادر پزشکی است که بتوانند بیماری را کنترل کنند.

گزدرازی گفت: قطع زنجیره انتقال بیماری و شکست کرونا تنها با ماندن مردم در خانه امکان پذیر است پس با ماندن در خانه در این شرایط به سلامت خود و جامعه کمک کنید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نیز گفت: فعالان اقتصادی استان با راه‌اندازی کمپین مقابله با ویروس کرونا، در کنار سایر قسمت‌های جامعه در امر مبارزه با این ویروس دست به کار شدند.

سعید زرین‌فرافزود: ستاد مدیریت بحران مقابله با کرونا به ریاست استاندار بوشهر تشکیل می‌شود و تاکنون در این جلسات تصمیمات مهمی اتخاذشده و به موازات این ستاد بخش اقتصادی استان نیز تصمیم دارند که مسئولیت خود را در مسیر مبارزه با این بیماری توسعه دهند.

وی یادآورشد: بر اساس نیاز جامعه، در نشستی که فعالان اقتصادی، کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، بانک‌ها، اصناف و بازرگانان شرکت داشتند کمپین مقابله با ویروس کرونا ویژه فعالان اقتصادی استان بوشهر راه‌اندازی شد.

وی اظهار داشت: این حساب برای جذب کمک‌های فعالان اقتصادی در زمینه‌های مختلف و ظرفیت‌های گوناگون راه‌اندازی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به برگزاری جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در زمینه مقابله با بیماری کرونا در اتاق بازرگانی بوشهر افزود: واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی، ماسک و شوینده در استان بوشهر وجود دارند.

زرین‌فر بابیان اینکه از توانمندی واحدهای تولیدی استان بوشهر حداکثر استفاده شود، تصریح کرد: با توجه به نیاز جامعه، واحدهای تولیدی که می‌توانند فعالیت بیشتری داشته باشند و برخی دیگر نیز در این زمینه ورود و فعالیت کنند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت خیران اقتصادی موردتوجه قرار دارد و قرار شد اقلام موردنیاز از طریق اتاق بازرگانی وارد شود و گمرک بوشهر هم کمک کند تا سریع در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی همکاری اتحادیه‌ها در راستای مقابله با کرونا را مورد تأکید قرار داد و گفت: باتوجه به اینکه یکی از مشکلات استان همانند دیگر مناطق کشور کمبود ژل شست و شوی دست و مواد ضدعفونی و دست کش است فعالان بخش اقتصادی استان سرمایه در گردش مورد نیاز برای تولید دست کش معادل ۵۰ میلیون تومان را تامین کردند و در زمان حاضر این کار با قوت انجام و تاکنون بیش از ۵۹هزار و ۱۰۰ عدد ماسک تولید شده است.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین روز گذشته(یکشنبه) درباره آخرین آمار مبتلایان، درگذشتگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا اعلام کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۷۲۴ نفر فوت کرده و ۴ هزار و ۷۹۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

سهم استان بوشهر از بیماران کرونایی 34 نفر است که تاکنون 2 نفر جان باخته اند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.