فاطمه کرمپور روز دوشنبه در خصوص پویش سهم من در بحران کرونا درگفت وگو با ایرنا افزود: تنها با در خانه ماندن است که امکان قطع زنجیره انتقال بیماری همه گیر کرونا وجود دارد در همین راستا امروز بسیاری از هنرمندان با پیوستن به پویش درخانه می مانیم و عید دیدنی مجازی به خوبی در کنار مردم هستند و رسانه‌ها این فعالیت‌ها را به صورت مستمر پوشش می‌دهند.

وی به خانواده بعنوان اصلی‌ترین کانون اجتماعی اشاره کرد و گفت: فراگیری این بیماری و نحوه پیشگیری از آن این موضوع را دوباره ثابت کرد که خانواده مهمترین کانون اجتماعی است و سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: رسانه‌ها بعنوان بازوهای انتقال اطلاعات، ایجاد همدلی و گسترش اعتماد اجتماعی در فضای کرونا زده کنونی نقش محوری دارند.

کرمپور با اشاره به نقش پررنگ هنرمندان، فعالان اجتماعی و رسانه‌ها در اطلاع رسانی صحیح و بدور از حاشیه و ماجراجویی در جامعه گفت: در استان بوشهر هنرمندان با ایجاد پویش‌های فرهنگی به در خانه ماندن مردم کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی دیگر از هنرمندان نیز در تهیه و تولید ماسک و روپوش بیمارستانی به صورت خیریه برای کادر درمان اقدام کرده‌اند که نشان از همراهی همیشگی هنرمندان در رویدادهای اجتماعی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: افزون براین فراخوان‌های جشنواره‌های مجازی عکس، قصه و شاهنامه‌خوانی و نمایشنامه نویسی برای تشویق مردم به درخانه ماندن و رقم زدن اوقات خوب و سرگرم کننده برای مردم منتشر شده است.

وی ادامه داد: هنرمندان استان بوشهر در شرایط حساس کنونی با مشارکت خانه روانشناسان اقدام به برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای آنلاین کرده‌اند که علاوه بر ترغیب مردم برای در خانه ماندن از بروز آسیب‌های روحی روانی پس از دوران قرنطینه خانگی و مشکلات بروز یافته در جامعه جلوگیری خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر اقدامات رسانه ها در انعکاس نیاز مردم و مراکز درمانی و بهداشتی و نیز ایجاد حساسیت نسبت به کرونا را قابل تحسین خواند و گفت: رسانه‌ها بعنوان آینه تمام نمای جامعه علاوه بر تداوم این مسیر، باید اقدامات مثبت انجام شده در زمینه مهار کرونا را نیز ثبت، ضبط و منعکس کنند و ایثار همگانی و مشارکت قشرهای مختلف مردم در کمک به هم را به تصویر بکشند.

وی گفت: جهانی شدن روابط و اینکه زمین امروز به یک دهکده بزرگ و آسیب‌پذیر تبدیل شده است، زمین ما نیاز به نگاه مهربانانه ترو مادرانه تری دارد.

کرمپور اضافه کرد: امروز باتوجه به شرایط موجود احساس نیاز به همدلی و کنار هم بودن بیش از هر زمان دیگری  به چشم می‌آید.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز نیز در بحران کرونا پیشگیری از این بیماری با مشارکت همگانی و انجام اقدامات خودجوش از سوی قشرهای مختلف مردم برای کمک به قشرهای مختلف جامعه به خوبی دیده می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: امروز حساسیت نسبت به بحران کرونا در جامعه ایجاد شده و همه به هر نوعی برای کمک به بیماران، افراد بی‌بضاعت ، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و حتی گندزدایی اماکن و محل تجمع و تردد عمومی از سوی مردم اقدامات مهمی صورت گرفته که رسانه‌ها این فعالیت‌ها را بصورت مستمر و لحظه به لحظه پوشش می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.