عبدالکریم گراوند روز سه‌شنبه در بازدید از بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به عنوان مرکز درمانی معین این استان در ارتباط با بیماری کرونا ویروس افزود: روز گذشته فیلمی در فضای مجازی در باره توزیع ماسک در این استان منتشر شد که انعکاس خلافی داشت.

وی بیان کرد: ماسک‌هایی که وارد استان شد مربوط به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است که در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت و با پیگیری صورت گرفته سهمیه‌ای هم به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اختصاص یافت. 

گراوند اضافه کرد: اینکه در این شرایط به مسائلی دامن بزنیم و موجب بی‌اعتمادی در جامعه شویم هدف دشمن است و عده‌ای می‌خواهند این بی اعتمادی در جامعه افزایش یابد.

وی تاکید کرد: مورد خلافی در استان بوشهر نداشته‌ایم و این محموله مربوط به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بوده است.

استاندار بوشهر گفت: امید می‌رود با همکاری و همدلی به ایجاد فضای آرامش در جامعه کمک شود و با رعایت نکات مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هرچه سریعتر این بیماری از بین برود.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای شکست این بیماری برضرورت رعایت مسائل بهداشت فردی و خودداری از سفرهای غیر ضرورتاکید دارد که باید برای قطع زنجیره انتقال بیماری توسط مردم مورد توجه قرار گیرد.

گراوند اضافه کرد: هرچند تا این لحظه استان بوشهر مورد مثبتی از بیماران مبتلا به کرونا ندارد اما بیمارستان شهدای خلیج فارس آماده شده و در حال حاضر بیماران تنفسی در این بیمارستان نگهداری و زیر نظر هستند.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود با همکاری مردم و تلاش پزشکان و جامعه پزشکی کشور با این بیماری مقابله و شعار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  در زمینه شکست کرونا عملی شود.

استاندار بوشهر به نیابت از مردم و مسئولان از جامعه پزشکی و سلامت این استان تشکر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به عنوان بیمارستان معین و ریفرال در آماده باش است و آمادگی پذیرش بیماران احتمالی را دارد.

دکتر سعید کشمیری افزود: از ابتدا که این بیمارستان به عنوان مرکز معین کرونا در این استان اختصاص داده شد 60 مراجعه کننده داشتیم و از این تعداد 28 مورد بستری و 2 مورد مرخص شدند.

وی ادامه داد: تاکنون نمونه‌های تست کرونا که از استان بوشهر به مرکز ارسال شده و پاسخ آنها آمده همگی منفی بوده‌است و مورد مثبتی گزارش نشده اما این دلیلی نیست که در استان آلودگی وجود ندارد چون این ویروس در کشور پخش شده و آلودگی‌ها در همه نقاط وجود دارد.

کشمیری با تاکید براینکه مهمترین کار در این بخش شکستن زنجیره انتقال است گفت: بهترین راه برای رسیدن به این هدف آموزش است است ویروس بال و پا ندارد پس تنها باید با شستن دست ها و مراجعه بموقع و استفاده از ماسک از سوی بیماران و مراقبان آنها این بیماری متوقف شود.

وی تاکید کرد: مردم در خانه بمانند، سفر نروند، خرید خود را محدود کنند و بیماری را جدی بگیرند تنها در این صورت است که زنجیره بیماری شکسته می‌شود.

کشمیری گفت: به یک بار شستن بسنده نکنید و هرجایی که مراجعه می‌کنیم این شست و شو باید اجرا شود.

وی اضافه کرد: روند آزمایش گرفتن برای ویروس کرونا نمونه از گلو گرفته و در شرایط خاصی از جمله کلمن سرد کننده و خنک با روند پیچیده‌ای باید به آزمایشگاه مرکزی کشور ارسال شود.

کشمیری تاکید کرد: هیچ تست سریع نداریم و نیازی هم نیست تنها بیمارانی باید تست شوند که علایم تنگی نفس، تب و سرفه دارند و در رایولوژی و ازمایشگاه نشانه واضحی داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.