به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی عصر یکشنبه در نشست شورای زکات استان بوشهر اظهار داشت: با تلاش مجموعه شورای زکات استان، ۱۰ میلیارد تومان طی ۱۰ ماه امسال زکات برداشت‌شده است.

وی تصریح کرد: البته در سال ۹۷، برنامه پیش‌بینی‌شده برای جذب زکات، چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌شده بود که با تلاش‌های انجام‌شده این میزان به پنج میلیارد و ۵۰۰ رسید که نسبت به سال قبل آن ۵۳ درصد رشد داشته است.

لطفی ادامه داد: از این میزان ۲۲ درصد به شکل زکات نقد، ۲۴ درصد به شکل جذب کالا، ۳۵ درصد زکات فطریه و ۱۹ درصد هم به شکل مستقیم پرداخت به مردم، زکات جذب‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بر اساس آمار دریافتی از شورای زکات کشور، در طی ۱۰ ماه امسال کمیته امداد استان بوشهر به یاری و همکاری شورای زکات این استان، موفق به کسب رتبه اول جمع‌آوری زکات در سطح کشور شده است.

وی اظهار داشت: با مدیریت مناسب در حوزه زکات استان و با هدایت عالمانه آیت‌الله صفایی بوشهری و راهبردهای علمی دقیق و جامع در شورای زکات استان، استان بوشهر به یک توفیق بزرگ طی ۱۰ ماه امسال دست‌یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر افزود: بر اساس آمار دریافتی از شورای زکات کشور، در طی ۱۰ ماه امسال کمیته امداد استان بوشهر به یاری و همکاری شورای زکات این استان، موفق به کسب رتبه اول جمع‌آوری زکات در سطح کشور شده است.

لطفی اظهار داشت: کمک به تهیه جهیزیه نوعروسان، کمک به تعمیر و احداث مسکن، کمک به تحصیل فرزندان، کمک به درمان بیماران، کمک به معیشت خانواده‌ها، کمک موردی به سایر نیاز خانواده‌ها و پروژه‌های عام‌المنفعه انجام‌شده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین شاخص‌های ترویج و جذب زکات در سال جاری، عنوان کرد: نشست‌های منطقه‌ای با همکاری جهاد کشاورزی و دفتر نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با حضور دهیاران و کارشناسان ترویج و مهندسین جهاد کشاورزی از مهم‌ترین شاخص‌های ترویج و جذب زکات در سال جاری است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر خاطرنشان کرد: جلسه هم‌اندیشی با حضور ۳۵۰ مبلغ علمای اهل سنت و شیعه شهرستان عسلویه و تقویت اعتماد عمومی با اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی هزینه کرد زکات در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت از قبیل مسکن، جهیزیه و درمان از دیگر شاخص‌های ترویج و جذب زکات در سال جاری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.