بوشهر_ ایرنا _نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تنها راه حفظ استقلال و هویت دینی و ملی تداوم بخشی به راه امام حسین (ع) است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: یکی از آموزه های مهم مکتب امام حسین(ع) مقاومت همه جانبه در برابر تهاجم های گوناگون دشمنان است.

وی بیان کرد: دشمن همواره دراندیشه چپاول ثروت و تسلط بر مراکز قدرت از طریق تغییر فرهنگ، دگردیسی فکری و اندیشه جامعه و رسیدن به اهداف خود به شکل همه جانبه است.

صفایی بوشهری ادامه داد: دشمن چنانچه بتواند در یک عملیات کشورها را وابسته خود می کند و در غیر این صورت این کار را با تهاجم اقتصادی، اجتماعی و حتی علمی و فناوری انجام می دهد.

خطیب نماز جمعه بوشهر گفت: در جریان رژیم اشغالگر قدس نیز آقایان با رفتن به مذاکره، مقاومت را کنار گذاشتند که در نتیجه این رژیم بر تمام کشور فلسطین مسلط شد.

 وی بیان کرد: هر جا مقاومت بوده اسلام پیروز شده که نمونه آن می‌توان به کشور لبنان و مقاومت حزب الله اشاره کرد.

صفایی بوشهری ادامه داد: اکنون نیز راه و رسم مقابله با آمریکا و   جهان استکبار مقاومت همه جانبه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در حوزه علم و فناوری  و از آن طرف مقابله نظامی و دفاعی است.

وی تاکید کرد: مقاومت به معنی دفع شر و پیشرفت برپایه موازین علمی و اسلامی است و چنانچه خط مقاومت کنار گذاشته می شد اکنون از اسلام هیچ اثری وجود نداشت.

صفایی بوشهری یادآور شد: کنار گذاشتن مقاومت می شود برجام که در جریان آن دیدیم آمریکایی ها و کشورهای غربی با ایران چه کار کردند.

صفایی بوشهری همچنین با تقدیر از هیات ها، مساجد، حسینیه ها و مجلس های کوچک و بزرگ برای برپایی مراسم ایام محرم اظهارداشت: با همت دوستداران اهل بیت در این ماه بخوبی چراغ حسین و مقاومت روشن نگه داشته شده است.

وط افزود: اگر می‌خواهیم اسلام باقی بماند باید به برگزار کنندکان این مراسم ها کمک ویژه شود.

۷۲۱۲

برازجان

امام جمعه برازجان باتاکید بر پایداری و مقاومت در برابر استکبار با تاسی از امام حسین(ع) : در مسیر مقاومت و نبرد با استکبار این پیام را باید به دشمن داد که ما از دادن جان و فرزندان ابایی نداریم.

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نماز جمعه این هفته شهربرازجان مرکز شهرستان دشتستان افزود: مذاکره امام حسین(ع) با دشمنان برای اتمام حجت و دعوت به حق بود نه از روی ضعف و نیاز و لغو تحریم بود.

وی یادآورشد: سربلندی و عزت دنیا و آخرت مومنان در گرو مقاومت و پایداری است.

مصلح اظهارداشت: عدم سازش و تسلیم در برابر طاغوت و حکام ظالم ، ایستادگی در برابر دشمنان ، شجاعت و شهامت در برابر دشمنان از درس های عاشورا است.

وی ضمن باشکوه برگزار کردن مراسمات محرم بر توجه جدی به محتوای سخنرانی ها ، حفظ انسجام  و وحدت میان عناصر مسجد، رعایت بهداشت ، تذکر مزاحمتهای صوتی و ابزارآلات بی مفهوم ،اختلاط زن و مردان، سدمعبر ، تکریم واعظان و ذاکران و هماهنگی با سازمان تبلیغات و پلیس از سوی هیات های مذهبی و متولیان امر برگزاری مراسمات محرم در شهرستان تاکید کرد.

امام جمعه برازجان گفت:همچنان که سال گذشته حضرت آقا فرمودند به اروپا اعتناد نکنید گذشت زمان ثابت کرد که اروپایی ها نه تنها در قبال تعهدات برجامی با ایران همراه نشدند بلکه عملا در کنار آمریکا ایستاده و زمینه را برای فشار بیشتر آنها مهیا کردند

مصلح افزود: مسئولان نباید به لبخندها و مذاکرهای تلفنی و و عده های بی پایه غربی ها اعتماد کنند بلکه هرگونه قرار و توافق با آنها باید مکتوب تضمینی و قابل تحقق باشد.

وی یادآورشد: ایران اسلامی باید گام سوم را در کاهش تعهدات برجامی با قدرت تمام و محکم تر از قبل اجراکند و به وعده های واهی و دروغین اروپایی ها هرگز نباید امید بست.

۷۲۱۳

گناوه

گناوه - ایرنا - امام جمعه گناوه گفت: گام سوم کاهش تعهدات برجامی توسط جمهوری اسلامی باید محکم تر از گام های اول و دوم برداشته شود.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر گناوه افزود: به این باور رسیده‌ایم که به وعده های بی اساس غربی ها در برجام  نباید اعتماد کرد و بر این اساس

رئیس جمهوری  دستور  گام سوم کاهش تعهدات برجامی را صادر و با قدرت هرچه تمام تر باید اجرایی شود.

وی گفت: ثابت شده  که اروپایی های طرف مذاکره کننده با ایران علاوه بر تلف کردن زمان ، در کنار و همراه آمریکا ایستادند و اگر چه یک طرح مالی پیشنهاد دادند تنها یک ابزاری برای  فشار بیشتر بر ایران است.

امام جمعه گناوه افزود: گرچه دولت آمریکا بخصوص وزیر خارجه آن کشور شرط مذاکره با ایران را دست کشیدن از مبانی و ارزش های انقلاب اعلام کرده اما بدانند که ملت ایران متاثر از انقلاب عاشورا و مکتب امام حسین ( ع ) تسلیم خواسته های آنان به هیچ وجه نخواهند شد.

وی با تسلیت و تعزیت فرارسیدن تاسوعا و عاشورا اظهار داشت: از مردم مومن و متدین این شهرستان انتظار دارم که در ایام باقیمانده دهه اول ماه محرم  با حضور پرشور و پررنگ خود در پای منابر مبلغان نهایت استفاده را ببرند.

رکنی حسینی گفت: مردم ایران باحضور پرشور و شعور خود در مجالس حسینی یک بار دیگر به کج اندیشان و بداندیشان و دشمنان اهل بیت ( ع ) نشان خواهند داد که از عقاید و باورهای خود که برگرفته از مکتب عاشوراست دست برنخواهد داشت.

امام جمعه گناوه از مردم و هیات های مذهبی خواست تا عزاداری های روز عاشورا  را  قبل از اذان ظهر به پایان رسانده و در نماز این روز تاریخی و مهم  گسترده شرکت کنند.

وی اضافه کرد: بحث مشکل بیمه کارگران شاغل در اسکله بندر و بیمارستان حضرت امیرالمومنین ( ع ) توسط مسئولان بجد پیگیری شود.

۶۱۶۴

دیر

امام جمعه دیر گفت: مجالس حسینی باید بصیرت افزا باشد.

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر دیر افزود: مراسم عزاداری حسینی به سبک سنتی برگزار شود و از برنامه هایی که با اهداف و شان حسینی سازگار نیست، پرهیز شود.

وی گفت: مبلغان دینی باید ایثارگری ، ایمان ، جهاد  و وفاداری به ولایت حضرت ابوالفضل صحبت کنند.

امام جمعه دیر اضافه کرد: جاودانگی امام حسین (ع) این بود که کار او برای خدا بود پس روضه دروغ به امام حسین و حضرت عباس صواب که  ندارد، گناه است.

وی گفت: مداحان و مبلغان در آیین های محرم و صفر از تعابیر نادرست استفاده نکنند  بلکه به اهداق قیام عاشورا بپردازند.

حجت الاسلام حسینی اظهارداشت: مقاومت و ایستادگی شعار استراژیک ملت قهرمان ایران است و تاکنون جواب داده است.

وی در رابطه با گام سوم فعالیت های هسته ایران گفت:  اروپایی ها قابل اعتماد نیستند و مذاکره با آنان به این معنا است که همچنان وفادار به تعهدها هستیم و امروز با ترامپ کثیف که یزید زمان

است هیچ مذاکره ای نخواهیم داشت.

۷۲۰۷

کنگان

امام جمعه کنگان با تسلیت ایام محرم و نکوداشت هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکرگفت: یکی از فلسفه های قیام سیدالشهداء (ع) احیاء این فریضه الهیبود .

حجت السلام محمود محمودی در خطبه های نماز جمعه کنگان افزود: ظلم ستیزی و ایستادگی در برابر دشمن با هر هزینه ای از پیام های عاشورا است.

وی نترسیدن از زیادی دشمن ، ارجحیت مرگ با عزت بر زندگی با ذلت و پیروزی جبهه حق ولو به رغم شکست ظاهری را از دیگر پیام های عاشورا عنوان کرد.

محمودی گفت: امسال تجمع بزرگ عاشورائیان در عصر تاسوعا در کنگان که نمایشی از شکوه و عظمت شیعه و دوست داران اهل بیت (ع) است برگزار خواهد شد.

وی افزود: رعایت بهداشت عمومی و اجتناب از رها نمودن ظروف یکبار مصرف و مانند آن در سطح شهر ، اجتناب از صدای بلندی ، پرهیز از دامن زدن به اختلافات مذهبی و خلاف تقیه ، اجتناب از مداحی و روضه و عزاداری در هنگام اذان ، اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا و رعایت بایدها و نبایدها در مداحی باید مورد توجه هیات های مذهبی باشد.

امام جمعه کنگان یادآورشد: انتظار جدی اینست دستگاه دیپلماسی در صورت عدم پایبندی اروپایی ها گام سوم کاهش تعهدات برجامی کشورمان  را محکم تر از گام اول و دوم بردارند.

محمودی به طرح مسائل حاشیه ای توسط برخی فعالان سیاسی ، احزاب و مسئولان کشور و اظهارات غیر مسئولانه اشاره و تاکید کرد: فصل الخطاب در مسائل مهم کشور نگاه رهبری و ولی فقیه زمان است و همه باید تابع ایشان باشند.

وی بااشاره به حرف های نسنجیده وزیر آمریکا اظهارداشت: ما نه تنها از مبانی انقلاب کوتاه نمی آییم بلکه در آینده ای نچندان دور کاخ های ظلم و بیداد شما به دست جوانان اروپایی و آمریکایی آشنا شده با ادبیات و گفتمان انقلاب ویران خواهد شد.

خطیب جمعه کنگان گفت: بیکاری جوانان در شهرستان صنعتی کنگان زیبنده نیست.

محمودی افزود: انتظار جدی از مسئولان و متولیان امر بویژه تشکیلات اشتغال این است برای حل مشکل بیکاری جوانان  چاره اندیشی اساسی کنند.

وی در پایان با نکوداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۷ شهریور ، عالم مجاهد آیت الله طالقانی و دومین شهید محراب آیت الله مدنی گفت: آیت الله مدنی حق عظیمی به گردن مردم شهرستان کنگان دارد و میزبانی از آن شهید والامقام از افتخارات مردم این منطقه است.

۷۲۰۸/۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.