عبدالکریم گراوند روز پنج‌شنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر در مورد استانداردسازی تولید میگوی پرورشی افزود: اتاق بازرگانی، صنایع و معادن باید به صورت جدی در مورد استانداردسازی و رعایت چارچوب‌های واحدهای تولید میگوی پرورشی ورود کند.

وی بیان کرد: استانداردسازی تولید میگوی پرورشی با هدف جلوگیری از آسیب پذیری تولیدات واحدهای پرورش میگوست و پرورش دهندگان میگو مطمئن باشند این اقدام در جهت کمک به آنهاست.

استاندار بوشهر تصریح کرد: بیماری لکه سفید به عنوان یک ویروس خطرناک برای میگوی پرورشی است و مشکلات عمده‌ای هم برای پرورش دهندگان میگو ایجاد می‌کند از این رو موضوع استانداردسازی تولید میگوی پرورشی کمک شایانی برای جلوگیری از بروز بیماری لکه سفید خواهد بود.

گراوند ادامه داد: سیاست دولت این است که بخش خصوصی پیشقراول حل مشکلات صنعت پرورش میگو باشد.

وی اظهارداشت: در موضوع استاندارد سازی تولید میگوی پرورشی به دنبال مزاحمت و ایجاد ساز و کار اضافی برای پرورش دهندگان میگو نیستیم، اما با توجه به ظرفیت بالای بخش شیلات و آبزیان برای اشتغال استان، درصدد هستیم مشکلات این بخش حل شود.

گراوند افزود: اداره کل دامپزشکی استان بابد به طور جد موضوع استانداردسازی تولیدی میگوی پرورشی را مدیریت کند.

گراوند افزود: ما به عنوان بخش دولتی به دنبال گره گشایی از کار پرورش دهندگان میگو هستیم.

استاندار بوشهر بیان داشت: تلاش و همت بخش دولتی تسهیل گری ورفع مانع برای بخش خصوصی است و در موضوع استاندارد سازی تولید میگوی پرورشی هم همین رویکرد را دنبال خواهیم کرد.

وی گفت: توسعه بخش شیلات و آبزیان در استان بوشهر در یک اتاق فکر با حضور کارشناسان و متخصصان امر بررسی شود.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.