الماس گشتاسبی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: قانون‌گذار پیش‌بینی‌هایی برای ممنوعت مکان، کیفیت و نحوه تبلیغات انجام داده‌است و نامزدها، هواداران و ستادهای انتخاباتی ملزم به رعایت آنها هستند.

وی  تاکید کرد: برخورد با متخلفان انتخاباتی ابتدا به صورت تذکر است، اما در صورت تداوم تخلف برخوردهای قاطع قانونی صورت می‌گیرد.

گشتاسبی یادآور شد: خرید و فروش رای چه به صورت و جه نقد و چه توزیع اقلام کالا مطابق قانون جرم و جریمه‌های سنگینی برای آن در نظر گرفته شده‌است.

معاون اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر گفت: قضات کشیک، دادستان‌ها و رئیسان حوزه‌های قضایی در ستادهای پیشگیری شهرستان‌ها جلسه‌های متعددی برگزار و تذکر لازم برای برخورد قانونی با متخلفان به آنان ارائه شده‌است.

وی ادامه داد: هر گونه جرمی که در فضای حقیقی وجود دارد در فضای مجازی هم می‌تواند باشد از جمله نشر مطالب دروغ، اهانت و توهین به سایر نامزدها، معرفی سمت‌های غیرقانونی، هرگونه تشویش اذهان عمومی و یا اقداماتی که به نوعی در امر انتخابات اخلال ایجاد کند یا حقوق افراد دیگر را ضایع کند در فضای مجازی ممنوع است.

گشتاسبی با بیان اینکه نامزدها باید اخلاق اسلامی و انتخاباتی را رعایت کنند گفت: نامزدها اخلاق اسلامی و انتخاباتی را رعایت کنند و از پاره کردن عکس و بنر سایر نامزدها خودداری کنند زیرا این اقدام جرم و در قانون برای آن مجازات در نظر گرفته شده‌است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تبلیغات تا ساعت هشت صبح اول اسفند ادامه دارد از همه کاندیداها و هواداران آنها می‌خواهیم پس از این زمان از هرگونه تبلیغ بپرهیزند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.