به گزارش خبرنگار مهر، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر عصر دوشنبه در نشست با اعضای ستاد برگزاری نخستین جشنواره ملی آواها و نواهای ایثار اظهار داشت: تثبیت، حفظ و ارتقا سطح آثار دفاع مقدس، اشعار و موسیقی حماسی یکی از کارهای بزرگ است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بیان کرد: از دیرباز آواها و نواهای حماسی و آئینی خیلی مؤثر بوده و حتی در جنگ‌های صدر اسلام نیز وجود داشته است.

وی تصریح کرد: در کارهای فاخر، اشعار باید دارای محتوای خوب، آهنگ مناسب باهدف و رعایت مسائل شرعی باشد گفت: شعری که بر بال آن آهنگ به هدف برسد و این استراتژی یک کار فاخر موسیقیایی است.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه بعد از انقلاب کارهای بسیار فاخری در حوزه فعالیت‌های هنری صورت گرفته اظهار داشت: این جشنواره یک کار ابتکاری باارزشی است و خوب استانی نیز برای این جشنواره انتخاب‌شده چون در استان بوشهر از دیرباز بر حوزه شعر و اشعار آئینی، خوب کارشده و می‌تواند تأثیرگذاری خوبی هم بر استان و هم بر فضای ملی داشته باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر نیز گفت: نخستین جشنواره ملی آواها و نواهای ایثار به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۲ بخش رقابتی و غیررقابتی در روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ اسفندماه به میزبانی استان بوشهر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری بیان کرد: شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار هنری ارزشمند در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و از خود گذشتگی از اهداف برگزاری جشنواره یادشده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر خاطرنشان کرد: بسط، تعمیق و ترویج هنر آوایی و آئینی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف برگزاری جشنواره آواها و نواهای ایثار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1356682
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.