مهدی سرلک روز شنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سالن اجتماعات فرمانداری گلپایگان افزود: طبق تفاهمنامه منعقد شده بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، ساماندهی گلزار شهدا با مشارکت این نهاد در تامین مصالح مورد نیاز و اجرای آن توسط شهرداری ها و دهیاری ها، از طریق این اعتبار انجام می شود.

رییس بنیاد شهید و امورایثارگران گلپایگان نیز با اشاره به اینکه این شهرستان در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس۳۷۳ شهید،۵۶ آزاده و ۸۴۸ جانباز تقدیم اسلام کرده است، گفت: شهیدان این شهرستان در ۳۳ گلزار در سه شهر و روستاهای این شهرستان مدفون هستند.

خالق محمد شریفی اضافه کرد: بجز یک گلزار بقیه گلزارهای شهرستان گلپایگان در سال های گذشته ساماندهی شده اما تعدادی از آنها نیاز به مرمت دارد و انتظار می رود.

وی خاطرنشان کرد: با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بخش زیادی از تصاویر شهیدان گلپایگان در نقاط مختلف سه شهر، روستاها و سردرِ منازل شهیدان با همکاری شهرداری ها و دهیارهای  شهرستان نصب شده و بقیه نیز در دست اقدام است.

رییس بنیاد شهید و امورایثارگران گلپایگان با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن گفت: برگزاری اردوی یکروزه با حضور آزادگان و خانواده های آنان، شب شعر و بیان خاطره، تجلیل و دیدار با خانواده آزادگان و دیگر برنامه ها با مشارکت اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این شهرستان برای این مناسبت پیش بینی شده است.

شهرستان گلپایگان در۱۸۰ کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.

۶۰۲۷/۷۱۳۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.