داریوش مستی روز جمعه در نشست با خبرنگاران در بوشهر افزود: پیشرفت مطلوب استان بوشهر درحالی محقق نشده‌است که از ثروتمندترین استان‎های کشور است و همه استعدادهای لازم در این استان وجود دارد.

وی بیان کرد: با ظرفیت‎های موجود بوشهر می‎توانست یک شهر پیشرفته مانند دوبی در کشور امارات باشد ولی نبود مطالبه‎گری مانع تحقق این مهم شده‌است.

مستی ادامه داد: در چنین شرایطی بوشهری‎ها باید نماینده‎ای را انتخاب کنند که بخوبی حق و حقوق آنها را از ظرفیت‎های موجود در این استان بگیرد.

این کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه در بوشهر حتی کوچه پس کوچه‎ها نیز مشکل دارند نشان می‏‌دهد نماینده مجلس در این استان جای زیادی برای کار دارد.

مستی اظهار داشت: با این وجود مباحث کلان استان مانند اشتغال، اتصال به شبکه ریلی، کمبود آب شرب، مرکزهای فرهنگی و هنری، بافت روستایی، گردشگری و شهرک‏‌های صنعتی ظرفیت ویژه‎ای برای کار نمایندگان مجلس محسوب می‎شود.

وی افزود: در مبحث منطقه آزاد تجاری نیز با توجه به اینکه اکنون ۶۰ تا ۷۰ درصد بوشهری‏‌ها مخالف آن هستند باز هم باید بخوبی مزایا و معایب آن تشریح و سپس با گرفتن نظر نهایی مردم برای این موضوع تصمیم گیری شود.

 این کاندیدای مجلس در ارتباط با سهم استان بوشهر از منابع نفت و گاز اظهار داشت: در صورت راهیابی به مجلس مجدانه پیگیری می‎کنم تا صنعت نفت در اجرای مسئولیت اجتماعی سهم استان میزبان از این ظرفیت‎ها مشخص شود.

وی در ارتباط با برجام گفت: در صورت وجود عده‎ای برخوردار از دید هسته‎ای در مجلس و یا افرادی که بتوانند در این زمینه به نمایندگان مشاوره بدهند بدون شک در این حوزه می‎توان تصمیم بهتری گرفت.

مستی ادامه داد: بدون وجود دید هسته‏‎ای نمی‎توان تصمیم جامع و کاملی برای برجام گرفت زیرا  آگاه نبودن به مسائل تخصصی این حوزه آسیب است.

وی اضافه کرد: در برجام یک سری بندها مثبت و یکی سری بند منفی نیز وجود دارد که با اصلاح  بخشی از آنها می‌شد به مفیدتر واقع شدن آن کمک کرد.

مستی در ارتباط با مشکل توان‎‌یابان  اظهار داشت: عمده این قشر مشکل اشتغال دارند، این در حالی است که آنها با داشتن استعدادهای بالقوه از ظرفیت لازم برای اشتغال در دستگاه‎ها برخوردار هستند.

وی گفت: در ارتباط با بافت تاریخی  بوشهر نیز این حوزه به عنوان تاریخ وهویت بوشهر جای برای کار زیادی دارد و باید بیش از پیش زمینه احیا آن فراهم شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.