کمبود سیلندر گازیع در این بندر باعث سردرگمی و دغدغه اصلی خانوارهایی شده‌است که تاکنون منازلشان به شبکه گاز طبیعی متصل نکردند و از مسئولان مرتبط انتظار جدی دارند که در برطرف کردن این مشکل تلاش کنند.

مردم این دیار که در استان بوشهر پایتخت انرژی زندگی می‌کنند، معتقدند: کمبود سیلندر گاز مایع در این شهرستان شایسته مردم این منطقه با دارابودن بزرگترین منابع گازی جهان نیست.

برخی از مردم این منطقه که منزل آنان به دلایلی تاکنون به شبکه گازرسانی متصل نشده‌است برای دریافت یک سیلندر گاز با ازدحام و صف‌های طولانی در محل جایگاه توزیع روبرو شده و باید ساعت زیادی را تا شب در سرما معطل شوند.

مردم می‌گویند: در هنگام توزیع سیلندر گاز  عده‌ای با دست خالی به خانه‌های خود برمی‌گردند و عدهای نیز ۲ تا ۳ سیلندر دریافت می‌کنند که این روند ناعادلانه است.

آنان از مسئولان مرتبط خواستند هنگام توزیع سیلندر گاز  توسط عاملان حضور و نظارت دقیقی صورت گیرد تا همه افرادی که در صف معطل ماندند بتوانند سهمیه خود را دریافت کنند.

یکی از شهروندان گناوه‌ای گفت: با توجه به اینکه بخشی از منازل در این شهر به شبکه گاز خانگی وصل نشده‌اند، نیاز به سیلندرهای گازمایع برای پخت و پز و آبگرمن خود برای استحمام و دیگر نیازهای خانه دارند.

محسن بهروزی افزود:  در چندروز اخیر برای تهیه سیلندر گاز بارها به عاملان مراجعه اما با دست خالی به منزل برگشتم.
وی اظهارداشت: در چند روزی که در این شهر سیلندر گاز مایع بشدت کمیاب شده خانواده برای پخت و پز و استحمام با مشکل عدیده‌ای روبرو شدند و ناچارشدیم از  بستگان و همسایه‌ها در این زمینه کمک بگیریم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه گفت: در چندروز اخیر  با افزایش تقاضای کپسول گاز در سطح شهرستان مواجه که دچار کمبود و  باعث گله‌مندی مردم شده‌است.

محمد حسین داریونی افزود: یکی از علل مهم کمبود گاز مایع در شهرستان بالا رفتن نرخ بنزین و افزایش تقاضای ماشین‌های گاز سوز است که موجب شده تا استفاده کنندگان گاز مایع خانگی با مشکل روبرو شوند.

وی  یکی دیگر از علل کمبود سیلندر گاز مایع را  فصل سرما دانست و  گفت: باتوجه به اینکه استفاده‌کنندگان عایق‌های رطوبتی و  شناورهای صیادی و ماهیگیری نیز سهمیه شهرستان را به خود اختصاص داده‌اند باعث شده تا کمبود وجود داشته باشد البته با گرم شدن هوا  تقاضای این صنوف کمتر می‌شود.

داریونی ادامه داد:  باتوجه به وجود بازارهای مناسب گناوه و آب وهوای  خوب این  شهرستان، مسافران زیادی به این بندر سرازیر می‌شوند و  بیشتر خودروهای آنان  از  گاز مایع استفاده می‌کنند که همین امر نیز باعث شده تقاضای گاز در شهرستان  افزایش یابد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه افزود: در یک هفته گذشته  ۶۵۰۰ سیلندر گاز مایع  وارد این شهرستان و بین شهروندان توزیع شده است اما پاسخگوی تقاضای مردم نیست.

وی بیان کرد:  در هنگام توزیع تشخیص دادن خریدار سیلندر گازمایع برای استفاده خانگی با  مصارف دیگر نیز بسیار سخت و خارج از عهده بازرسان است.

داریونی اظهارداشت: سهمیه سیلندر  گاز مایع شهرستان در هر ماه حدود ۵۶۷تن  معادل ۵۰ هزار کپسول است که پیش از این هیچ مشکلی برای توزیع بین مصارف خانگی وجود نداشت اما  با بالا رفتن نرخ بنزین، استفاده از گاز مایع ( ال پی جی) در بین ماشین‌های گاز سوز بالا  گرفت و این مهم مصرف کنندگان خانگی را با مشکل روبرو کرده‌است.

وی گفت: سهمیه گناوه همانند قبل از افزایش نرخ بنزین است و حتی این سهمیه نیز  بطور کامل جذب نمی‌شود که امیدواریم با پیگیری مسئولان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان بوشهر که مسئولیت جذب و تامین گاز را برعهده دارد، برطرف شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه  اظهار داشت: باتوجه به بررسی‌های انجام شده از طریق سامانه ۱۲۴ و  تشدید بازرسی‌ها و برخورد با نمایندگی‌های فروش سیلندرگاز مایع در زمینه فروش به رانندگان خودروها، باز هم تاثیر چندانی بر رفع مشکل مطرح شده نداشته و همچنان بخشی از مردم گلایه‌مند هستند.

شهر گناوه مرکز شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع و ۷۰ درصد از جمعیت ۱۰۵ هزارنفری آن در شهر سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.