رضا نقی پور روز چهارشنبه در نشست با مسئولان پارک علم و فناوری خلیج فارس در بوشهر افزود: با این وضعیت رویکردها نیز در حال عوض شدن است که سفر به استان بوشهر برای افتتاح صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در این ارتباط صورت گرفته است.

وی بیان کرد: براساس تکلیف قانونی ارائه تسهیلات، صدور ضمانت نامه، خدمات کارشناسی برای توانمندسازی شرکت‌ها از وظایف صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته است.

نقی پور ادامه داد: این مجموعه محدودیت‎های صندوق نوآوری و شکوفایی را ندارد زیرا صندوق نوآوری شاید در برخی جاها با صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته ماموریت مشابه دارند ولی آنها تنها در خدمت شرکت‎های دانش بنیان، فناور و استارتاپ‎ها هستند.

وی تاکید کرد: هر شرکتی که با دانش و فناوری حرکت می‎کند از سوی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته مورد حمایت قرار می‎گیرد.

نقی پور ظهار داشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت تا پیش از عید نوروز همراه با رئیس جمهوری به استان بوشهر سفر می‎کنند و یکی از برنامه‎های که مورد تاکید ویژه وزیر صنعت قرار گرفته حمایت از شرکت‎های دانش بنیان است.

وی گفت: نگاه معاونت‎های طرح و برنامه و امور صنایع، آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت به اقتصاد دانش بنیان بسیار مثبت است زیرا از حدود ۱۲ سال گذشته موج چهار انقلاب صنعتی ایجاد شده‌است.

نقی پور افزود: با توجه به اینکه صنایع سنتی در حال منسوخ شدن است اعتقاد داریم آینده با صنایع بر مدار دانش بنیان خواهد بود.

وی گفت: کشور ما نیز با وجود اینکه تحت تاثیر تحریم‏‌های ظالمانه قرار دارد ناگزیر است به سمت صنایع دانش بنیان حرکت کند و آینده نیز از آن صنایع دانش بنیان خواهد بود.

نقی پور بیان کرد: ۱۰ سال دیگر تابلوهای ما شاید کلمه‌ای با عنوان سازمان صنعت، معدن و تجارت نداشته باشند و با توجه به شتاب عظیم حوزه علم اسم دیگر برای این سازمان انتخاب شود.

وی گفت: رسالت ذاتی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته این است تا پولی که در اختیار این صندوق است به  صورت ساده و راحت با تسهیل‎گری‎های ویژه ایجاد شده در اختیار صنایع نوپدید قرار گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.