امید پارسایی فر روز چهارشنبه در آیین گشایش نمایشگاه هنرهای تجسمی «ملکه کشتی ربا» در بوشهر: این نمایشگاه  شامل ۳۶ اثر کارتون و کاریکاتور از ۱۴ هنرمند متعهد و متخصص است که به موضوع توقیف نفتکش ایرانی «گریس ۱» از سوی نیروی دریایی بریتانیا پرداخته است.

وی بیان کرد: استان بوشهر نیز در چهار نوبت مورد هجوم بریتانیا واقع و در هر چهار بار هم مردم سلحشور و مقاومت خیز در برابر این هجوم‌ها مقاومت‌های جدی و تاریخی از خود نشان دادند و شهدای بزرگی چون شهید احمد خان تنگستانی، شهید رئیسعلی دلواری و بزرگانی مثل خالو حسین دشتی را به صفحات تاریخ این مملکت عرضه کردند.

وی با اشاره به هدف برپایی نمایشگاه «ملکه کشتی‌ربا» بیان کرد: با توجه به اینکه بوشهر، استان مقاومت خیزی در برابر بیگانگان بویژه استعمار بریتانیا بوده، این نمایشگاه در نگارخانه سوره حوزه هنری استان بوشهر برگزار شده‌است.

پارسایی فر ادامه داد: بوشهر دومین استان در کشور است که بعد از استان تهران و ستاد مرکزی حوزه هنری که توانسته این نمایشگاه را با توجه به ظرفیت‌های استانی برگزار کند.

وی یادآور شد: در نمایشگاه آثاری از سید مسعود شجاعی طباطبایی، محمدحسین نیرومند، محمدعلی رجبی، شهرام شیرزادی، مازیار بیژنی، علیرضا ذاکری، مهناز یزدانی، جابر اسدی، محمود نظری، عباس گودرزی، طاهر شعبانی، اکبر تراب‌پور، علیرضا باقری و دکتر حبیب‌الله صادقی از جمله هنرمندانی هستند که آثارشان در نمایشگاه در معرض دید عموم  قرار گرفته است.

پارسایی فر افزود: امید است در سال‌های آتی هنرمندان حوزه هنری استان بوشهر نمایشگاهی را با موضوع مقاومت در برابر استعمار بریتانیا  برپا کنند.

رئیس بنیاد ایران شناسی بوشهر گفت: برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها که با رویکرد طنز به سبک کارتون و کاریکاتور می‌ تواند تاثیر بخشی مضاعف در تمام رده‌های سنی داشته باشد.

عبدالکریم مشایخی افزود: با توجه به پیشینه تاریخی مبارزاتی مردم جنوب ایران حوزه هنری استان بوشهر می‌تواند نمایشگاه‌هایی را در سطح ملی برپا و مردم کشور را با مبارزات ضد استعماری مردم استان بوشهر آشنا کند.

حجت الاسلام نعمت الله رکنی مسئول ستاد نماز جمعه گفت: زبان هنر یک زبان بین المللی است و چه زیباست که بتوان با زبان هنری که جذابیت بیشتری دارد مسائل جامعه معرفی شود.

نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «ملکه کشتی ربا» تا ۲۲ بهمن ماه جاری از ساعت ۱۷تا ۲۰ در نگارخانه سوره حوزه هنری میزبان علاقمندان هنر و فرهنگ خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.