علی اصغر جهانگیر روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان استان بوشهر افزود: زندان جای کسانی است که مزاحم امنیت اجتماعی باشند و نباید کسانی که مشکل و بدهی مالی دارند در حبس بمانند.

وی بیان کرد: بحث توسعه شورای حل اختلاف از طریق ارجاع پرونده‌ها به صلح و سازش برای جلوگیری از ورود پرونده به سیستم دادگاه‌ها، کاهش جمعیت کیفری و تقویت روش‌های اصلاحی مد نظر است که در این ارتباط بررسی زندانی‌های بلاتکلیف، پرونده‌هایی که می‌تواند شامل آزادی مشروط شود و کسانی که در دوران محکومیتشان شرایطی را با حسن نظر برقرار کردند که به آنها تخفیف داده شود، در دستور کار قوه قضائیه‌ است .

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامین و تربیتی کشور اضافه کرد: در همین زمینه هیات‌هایی در همه استان‌ها بصورت موردی حضور پیدا می‌کنند و به کسانی که شرایط دارند، تخفیف داده می‌شود و در هفته آینده نیز به ۱۶ استان برای رسیدگی به وضعیت زندان‌ها و دیدار چهره به چهره هیات اعزام می‌کنیم تا بتوانیم جمعیت کیفری زندان‌ها را کاهش دهیم.

جهانیگر، از دیگر اقدامات در حوزه زندان‌ها را ارائه کارهای فرهنگی برای تربیت و اصلاح در زندان‌ها خواند و گفت: یکی از دستگاه‌های برتر فرهنگی کشور در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی و دینی  زندان‌ها است.

وی گفت: حضور بیش از ۶۰۰ روحانی در بین زندانیان و ترویج فرهنگ دینی، اخلاقی و قرآنی و موضوع حرفه آموزی زندانیان و باسواد کردن آنها  نیز از دیگر برنامه‌ها در حوزه زندان است.

جهانگیر بادآورشد: سه جرم در کشور  به ترتیب مواد مخدر، سرقت و جرائم علیه اشخاص از جرایم بالای کشوری است که دراستان بوشهر جرم اول سرقت  و پس از آن مواد مخدر است.

وی بیان کرد: وضعیت زندان‌های استان بوشهر نسبت به میانگین کشوری بهتر است .

فرماندار دشتستان گفت: این شهرستان پهناورترین شهرستان استان بوشهر با جمعیت ۲۵۲ هزار نفر دارای منابع انسانی و فرهنگ غنی است.

فتح الله نوروزی افزود: امروز در شهرستان دشتستان با تعامل، همکاری و مشارکت مردم ومسئولان شاهد امنیتی پایدار برقرار است.

وی، خواستار راه اندازی دادگاه مستقل در بخش‌های ارم و بوشکان شهرستان دشتستان شد.

حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان نیز بر نقش آفرینی قوه قضائیه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و برخورد با متخلفان فساد مالی و اقتصادی و تقویت و توسعه فرهنگ وکالت و مبارزه با زمین‌خواری تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.