دبیر این جشنواره روز چهارشنبه در آئین اختتامیه گفت: ۱۵۲ اثر پژوهشی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

حجت الاسلام فقیه افزود: از این شمار  ۷۲ اثر مربوط به طلاب حوزه علمیه برادران  و ۸۰ اثر مربوط طلاب حوزه علمیه خواهران استان بوشهر است.

وی بیان کرد: پس از بررسی ها، ۲۰ اثر به مرحله بررسی تایید نهایی برگزیدگان راه یافت که از این تعداد ۹ اثر مربوط به برادران و ۱۱ اثر مربوط به خواهران بود.

دبیر چهارمین جشنواره استانی علامه حلی در استان بوشهر ادامه داد: در نهایت در ۲ بخش برادران و خواهران هر کدام ۶ اثر به ترتیب به عنوان‎های برگزیده، شایسته تقدیر و شایسته تحسین معرفی شدند.

وی یادآورشد: ترویج پژوهش در مدرسه‌‏های علمیه استان عمده محور این جشنواره است .

فقیه گفت: جشنواره علامه حلی در استان بوشهر مظلوم واقع شده که تلاش برای برون رفت از این وضعیت تنها با ارائه آثار و تلاش استادان، طلبه‎ها در مدرسه‌‏های علمیه امکان پذیراست.

وی همچنین با اشاره به تشکیل شورای پژوهشی حوزه‎های علمیه استان بوشهر اظهارداشت: این شورا که تاکنون ۲ نشست آن برگزار شده بالاترین مرکز تصمیم‎گیری عرصه فعالیت‏‎های پژوهشی در استان بوشهر است.

فقیه اظهارداشت: در این رابطه طرح جامع پژوهش پیش‌بینی شده که برای تحقق این مهم برگزاری کارگاه‌های پژوهش در سطح استادان و طلبه‌ها، راه اندازی نشریه الکترونیک استادان و توسعه کرسی‌های آزاد اندیشی است.

وی در ارتباط با بیانیه گام دوم انقلاب نیز اظهارداشت: امید به آینده با اتکا به ظرفیت جوانان از مباحث مهم این بیانیه است تا جایی که رهبری در بیانیه ۳۵ بار از عنوان‏‌های جوان و جوانان استفاده کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.