حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سعیدی روز شنبه در آیین ۱۲ بهمن سالروز ورود امام راحل به میهن اسلامی در بوشهر  افزود: شریعت، رهبری الهی و مردم سه ضلع یک مثلث هستند و اگر مردم به حکومت الهی ملحق نشوند این حکومت شکل نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: ما خیلی مغبون و بدهکار هستیم که نتوانستیم آرمان الهی را درست برای جامعه تعریف و پیاده کنیم و باید برای تعریف مردم سالاری دینی و تفاوت‌های آن با حکومت‌های شرقی و غربی به جامعه توضیح داد.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا  اظهارداشت: سه نظریه برای مردم سالاری دینی حاکم است از جمله خداگرایی مطلق براین اساس خدا همه کاره و بشرهیچ کاره است که این نظریه ارمغان بدفهمی در قرون وسطی بود.

سعیدی اضافه کرد: رویکرد دوم مردم گرایی مطلق و نفی خدا است و این ارمغان بنیانگذاران رنسانس از انقلاب کبیر فرانسه بود زیرا براساس این نظریه کتاب‌های مقدس کنار گذاشته شد و ادعا کردند انسان و عقل او همه کاره است و این خیانت بزرگی به بشر بود.

وی ادامه داد: بزرگترین خیانت‌ها را بنیانگذاران لیبراسیم و اومانیزم انجام دادند زیرا  وحی را انکار کردند این درحالی است که عقل به دلیل اینکه قدرت و ظرفیتش محدود است نمی‌تواند تمام نیازهای انسان را برطرف کند.

سعیدی گفت: نظریه سوم در حکومت مردم سالاری دینی است که ارمغان جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: اگر دین، بد برای مردم معرفی شود به طور قطع نتیجه معکوس خواهد داشت به همین دلیل ولی فقیه به عنوان نماینده امام معصوم با درجه اجتهاد برای هدایت بشر شرایط اینکه در جایگاه رهبری دینی قرار گیرد را حایز است.

وی بیان کرد: مردم در بقای انقلاب نقش بسیار بالایی دارند و باید با روشنگری نقش مردم تبیین شود.

سعیدی تاکید کرد: در داخل کشور برخی افراد هستند که هنوز چشم به حکومت‌های دیکتاتوری و سکولار دوخته‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی با شعار زنده و پویا در پرتو ولایتمداری جهاد و مقاومت همزمان با ۱۲ بهمن آغاز شد.

حجت الاسلام یوسف جمالی افزود: امسال یکهزار و ۵۰۰ برنامه در قالب‌های مختلف از سوی ۲۲ کارگروه ارایه شده که در دهه فجر برگزار می شود.

وی بیان کرد: برنامه بصیرتی با حضور مبلغان با محوریت جوان گرایی طراحی شده و تلاش شده جوانان را به صحنه بیاوریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.