علی محمدی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در زمان حاضر۱۳هزار حلقه چاه کشاورزی در استان بوشهر وجود دارد که از این شمار ۳ تا ۴ هزار حلقه غیرمجاز هستند.

وی بیان کرد: همچنین از این شمار یکهزار و ۸۰۰ حلقه چاه غیر مجاز قبل از سال ۸۵ حفر شده‌ و دارای فرم شماره یک است ذکه قرار است این چاه‌ها تعیین تکلیف و پروانه‌دار شود.

محمدی اضافه کرد: براساس کار کارشناسی انجام گرفته و به مرور بعد از اینکه ضرایب تعدیل در دشت‌ها اعمال شد پروانه آنها نیز صادر می‌شود و  برای دشت‌هایی که باغ دارد ضریب تعدیل اصلاح می‌شود تا مشکلاتی برای باغ‌داران پیش نیاید.

وی گفت: تشریح و تصویب برنامه عملیاتی و ضرایب تعدیل محدوده‌های مطالعاتی آب زیرزمینی استان بوشهر، برای تعیین تکلیف چاه‌های آب کشاورزی فاقد پروانه حفر شده  قبل از سال ۱۳۸۵ به‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم این شرکت در دستورکار قرار دارد.

محمدی ادامه داد: به‌منظور افزایش بهره‌وری و حفاظت کمی و کیفی منابع آب و ایجاد تعادل بین منابع و مصارف آب زیرزمینی دستورالعملی از سوی شورای عالی آب کشور با هدف جبران کسری مخزن متوسط دراز مدت آبخوان‌ها، تاپایان برنامه ششم توسعه و کسری مخزن تجمعی در یک برنامه ۲۰ ساله ابلاغ شده‌است.

وی درباره میزان ذخیره سد رئیسعلی دلواری اظهارداشت: با توجه به بارش‌های مناسب سال جاری۲۸۳ میلیون مترمکعب آب در پشت این سد ذخیره است این درحالی است که ذخیره سد در مدت مشابه سال گذشته بین۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون مترمکعب بوده‌است.

محمدی ادامه داد: با این میزان ذخیره در زمان حاضر معادل ۵۰ درصد از حجم سد رئیسعلی دلواری پرشده‌است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر در مورد طرح‌های افتتاحی این شرکت در دهه مبارک فجر افزود: آبگیری سد ارغون با هدف تامین آب آشامیدنی شهر کلمه از جمله این طرح‌ها است که نیاز آبی این شهر در تابستان آینده برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: آبگیری سد اخند در شهرستان عسلویه با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای تامین آب آشامیدنی و کشاورزی از جمله دیگر پروژه‌های اجرایی شرکت آب‌ منطقه‌ای استان بوشهر در دهه فجر است.

محمدی با اشاره به پویش ابلاغ هرهفته یک پروژه الف و ب ایران وزارت نیرو با هدف اینکه نشان بدهیم با همه تحریم‌ها و مشکلات پروژه‌های عمرانی در این بخش فعال هستند گفت: در قالب این پویش کانال آبرسانی شبکه کلل دالکی شامل یکهزار و ۴۰۰ هکتار شبکه در دست احداث است که در اسفند ماه با حضور وزیر نیرو مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.