عبدالمجید مصلح روز یکشنبه در  چهارمین کارگاه ارزیابی کیفیت و سیزدهمین کارگروه تخصصی ویژه دانشگاه‎های پیام نور و فرهنگیان افزود: یکی از نقاط قوت و ظرفیت نظام آموزشی دانشگاه پیام نور، دانشجو محور بودن آن است و این دانشگاه بر خلاف سایر دانشگاه‌های کشور که استاد محور و آسیب‌های خاص خود را دارند، دارای یک نظام دانشجو محور است.

وی بیان کرد: دانشگاه پیام نور با توجه به این مزیت دانشجو محور بودن، برای موفقیت بیشتر باید بتواند کارکرد آکادمیک خود را نیز توسعه دهد، به این معنی که باید سایر فعالیت های پژوهشی، نوآورانه، فناورانه و محیط آکادمیک خود را نیز توسعه دهد.

مصلح ادامه داد: در این صورت این دانشگاه خواهد توانست در سطح بین المللی به عنوان یک دانشگاه طراز اول مطرح شود.

وی بیان کرد: مزیت دانشجو محور بودن دانشگاه پیام نور می‌تواند به ارتقای این دانشگاه کمک کند و در کنار این مزیت باید به ایجاد فضای جذاب برای مطالعه، آزمایشگاه‌های مناسب و فضای پژوهشی نیز کمک شود.

مصلح اظهار داشت: وجود یک فضای جذاب و مناسب برای مطالعه باعث خواهد شد دانشجو بیشتر وقت خود را برای مطالعه در کتابخانه صرف کند.

وی یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک دانشگاه که وظیفه سنگین تربیت معلمانی را برعهده دارد باید کارکردهای آکادمیک خود را برای ماموریت یک معلم، توسعه دهد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: خلاقیت، نوآوری و آشنایی با فناوری‌ها کلیدی ترین وجه نیروی انسانی امروز و آینده است زیرا معلمان باید نسلی را تربیت کنند که دارای ویژگی‌های یاد شده باشند و لازمه این موضوع این است که  خود معلم در یک فضای آکادمیک، پژوهش محور و فناورانه رشد کرده باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.